TOCA Race Driver 2 - az autóverseny-szimulátor

Vágólapra másolva!
Az autóversenyes játékok kedvelői melegen fogadták a TOCA, vagy más néven Pro Race Driver című programot, így bizonyára örömmel olvasnak néhány sort folytatásáról, a The Ultimate Racing Simulatorról.
Vágólapra másolva!

A TOCA hangzatos című folytatásában két játékmód közül választhatunk majd: a szimulációs mód a klasszikus versenyjátékosoknak készült, míg a karriermóddal azok tölthetik üres óráikat, akiknek megtetszett az első részben bedobott szerepjátékos jellegű fejlődési rendszer. De maradjunk egyelőre a szimulációnál. Összesen négy játékmódot választhatunk: a free raceben bármely pályát választhatjuk, és tetszés szerint ideig, mindenféle követelmény nélkül száguldozhatunk. A time trial szintén nem csenghet idegenül egyetlen autós számára sem, akárcsak az itt felsorakozó ellenfél, az óra. A harmadik lehetőség a mutliplayer, melyben vagy egy cimboránkkal versengünk osztott képernyőn, vagy több gépezetet összekapcsolva, akár tizenöt társunkkal egyetemben nyomhatjuk a pedált.

A negyedik szimulációs mód neve meglehetősen rejtélyes, különösen egy PC-s programnál: Xbox Live! Ez gyakorlatilag szintén egy multiplayer lehetőség, melyben egyfelől tetszés szerint bekapcsolódhatunk egy versenybe a neten keresztül, másrészt mi magunk is szervezhetünk házigazdagént (host) versenyeket. Ehhez azonban arra van szükség, hogy a karrier módban "megnyissuk", vagyis elérhetővé tegyük azt a versenyosztályt, melyben összecsapásokat kívánunk szervezni.

Ezzel el is érkeztünk a játék legvonzóbb részéhez, az első részből is nagy durranást generáló karriermódhoz. A sztori nem változott, vagyis ismét az általunk megszemélyesített autóversenyzőt kell a csúcsra juttatnunk. Az első szembetűnő változás az lehet, hogy az átvezetésekben ezúttal már nem harmadik, hanem első személyű nézőpontból látjuk a világot. Ha már a nézőpontokat említjük, vessünk néhány pillantást a grafikára is. E területen már az első rész sem okozott csalódást, és a folytatás sem marad el minőség terén. Az autók igen részletesek, és még tán ennél is szembetűnőbb az elő környezet, mely ezúttal nem áll minden verseny esetében ugyanazon elemekből.

De kanyarodjunk vissza a karriermódhoz, és nézzük meg, hogy egyáltalán mivel versenyezhetünk. Összesen harmincnál is több járgányba ülhetünk be, melyek közt helyet kapott a Ford, a Jaguar, az Aston Martin, és még megannyi legendás cég több márkája is. Nincs hiány pályákban sem, hisz az ötven, minden kontinenst felölelő versenyhelyszín igazán tekintélyes mennyiség. E pályák harmincöt (!) bajnokságnak adnak otthont, mely pontvadászatok közt egyaránt lesznek hagyományos, aszfaltra tervezett osztályok, de rally, rallycross, sőt, még jégrally is.

Nem ejtettünk még szót a játék nehézségéről, pedig érdemes elidőzni itt néhány pillanatig. A fejlesztők ugyanis azt agyalták ki, hogy ne legyenek nehézségi szintek, Na puff, gondolhatjuk hisz akkor vagy a profi versenyjátékosok, vagy a kezdők hajítják a kukába a CD-t, de nem arról van ám szó, hogy csak egyféle nehézségű ellenfelekkel versenghetünk, hanem arról, hogy a mesterséges intelligencia mindig a mi "bénázásunkhoz" igazítja az ellenfeleink produkcióját.

A TOCA folytatásának megjelenés tavaszra várható, úgyhogy már nincs olyan messze az újabb "RPG-s" száguldás. Mivel az első rész vonzerejét is a rengeteg bajnokság adta, ezek számának emelkedésével arányosan növekedhet a program sikere is.