Supreme Ruler 2010 - nyakunkon a háború

Vágólapra másolva!
A világbéke, úgy tűnik, túl illuzórikus elgondolás a játékfejlesztőknek. Nem jelent kivételt ez alól a Battlegoat csapata sem, hiszen a Supreme Ruler 2010-ben egy olyan jövőt vetítenek elénk, mikor a békegalamb minden eddiginél messzebb száll a világtól.
Vágólapra másolva!

A játék eseményei tehát a jövőben zajlanak, de ez a jövő egyáltalán nem távoli, hisz a címben is szereplő 2010-es években találjuk magunkat. A Földet nem a jelenlegi nemzetek, hanem egymással szemben álló frakciók uralják, melyek mindegyikének - így az általunk irányítottnak is - az a célja, hogy megszerezze az uralmat a planéta felett. Ez persze nem egyszerű küldetés, és a gazdaságtól a hadászaton át a politikai mesterkedésekig az állam életének minden területére kiterjed.

A program azok közé a játékok közé tartozik, melyekben a fejlesztők ötvözték a két stratégiai műfajt, vagyis a körökre osztottat és a valósidejűt. Ilyennel már találkozhattunk többek közt a Total War játékokban, és ezúttal is a stratégiai, gazdasági lépéseket körökbe rendezve tehetjük meg, míg a közvetlen katonai operációk valósidőben zajlanak le. Amiatt nem fogunk panaszkodni, hogy túl hamar meghódítanánk a világot, hisz mintegy negyven küldetésen keresztül kell fokozatosan bekebeleznünk a planétát.

A méret a lényeg mottó nem csak a missziók számára vonatkozik. A fejlesztők sikeresen hozzájutottak a NASA műholdas felvételeihez, és így kétszáz régiót sikerült pontosan lemodellezniük. E temérdek területen rengeteg, a beharangozásoknak megfelelően több száz (!) katonai egységgel próbálhatjuk meg kivívni a győzelmet. A unitok közt természetesen egyaránt lesznek földi, vízi és légi harci járművek, és különlegesen kiképzett elit katonák is.

Joggal merül fel a kérdés, hogy miként lehet ennyi egységet fejben, és főleg szem előtt tartani. Nos, ne ijedjünk meg, mivel az egyes unitok szakaszokba, csapatokba szervezve indulnak a harcba. A különlegesen kifinomult mesterséges intelligencia tábornokok személyében jelenik meg a harctéren, akikre ezúttal egész hadseregek irányát is rábízhatjuk, és még attól sem kell félnünk, hogy oktalanul lemészároltatják seregeinket.

A háború viszont egyáltalán nem elegendő a végső sikerhez, hisz ha nem megfelelő diplomáciai lépéseket választunk, a többi náció összefoghat ellenünk, a helytelen gazdasági döntések pedig eleve lehetetlenné teszik a hatékony sereg felszerelését. Ami a politikát illeti, országunk parlamentjében valódi miniszterek ülnek. A valódi persze most is a mesterséges intelligenciára utal, és bizony lesznek olyan miniszterek, akiket jobb leváltani, mielőbb valami komolyabb galibát okoznak. Az érme másik oldalát nézve viszont egy jó külügyminiszter többet érhet egy egész hadseregnél is.

A gazdaság területén mintegy tizenegy nyersanyagra lesz szükségünk a hadseregek kiépítéséhez és fenntartásához. E nyersanyagok - olaj, vasérc, szén, pénz, stb. - viszont nemcsak a hadászathoz elengedhetetlenek, hanem belőlük finanszírozhatjuk azokat a technológiai fejlesztéseket is, melyek szintén elengedhetetlenek a győzelemhez.

A Supreme Ruler 2010 várhatóan a nyár derekára készül el, feltéve, hogy zökkenőktől mentesen ér véget a napokban kezdődött bétatesztelés fázisa. Az a fenti rövid ismertető alapján is kiderül, hogy egy elképesztően részletes játék készül a Harci Kecskék stúdiójában, és reméljük, hogy nem egy áttekinthetetlen adatkavalkádot, hanem tényleg egy élvezetes, részletes stratégiát kapunk majd kézhez.