Élet az atomháború után

Vágólapra másolva!
Atomháború utáni világ, felfegyverzett autókon száguldozó emberek, a sugárzás által eltorzított mutánsok - szinte minden kellék adott a Netdevil készülő online akciójátékában, az Auto Assaultban, ami az izgalmas, adrenalint pumpáló szórakozáshoz szükséges.
Vágólapra másolva!

A mi kis bolygónk tehát a Netdevil történetekért felelős szakembereinek elméjében sem kerülte el az atomháborút, illetve az azt követő vegetálást. Az emberek a sugárzás elleni védekezésként kénytelenek voltak leköltözni a föld alá, ahol úgy-ahogy védelmet élveztek a gyilkos sugaraktól. Ezen időszak alatt szinte semmit sem tudtak arról, hogy mi történik a felszínen, így igazi meglepetésként érte őket a tény, hogy mikor a felköltözés mellett tetté le a voksukat, élő teremtményekkel találkoztak. Ezek e teremtmények persze ádázul próbálták megvédeni a területüket a felszín alól érkező betolakodóktól, ami meg is adta a háborúskodás alapjait az emberiség túlélői, a mutánsok, valamint a rejtélyes biomechek között.

Mivel az atomkorszak elsődleges közlekedési eszköze az utó volt, ez a jármű maradt a legfontosabb mechanikus eszköz a túlélők számára is. Ők persze nem a gyerekeket vitték óvodába a kocsikkal, és nem is az Üllői úton araszolgattak a délutáni dugóban, hanem harci eszközökké alakították a gépeket, melyekkel aztán végzetes és gyors csapásokat mérhettek ellenségeikre. Az egykoron polgári célokat szolgáló autókra felkerültek a rakétavetők, géppuskák, és a karosszériát is alaposan megerősítették a tulajdonosok. Persze autóval nemcsak az emberek rendelkeznek, hanem a biomechek, sőt, még a mutánsok is ezt az eszközt választották a háború alapgépéül.

Az Auto Assault online játék, méghozzá nem is szimpla akcióprogram, hanem akár egy, az MMORPG osztályba is besorolható próbálkozás. A világ két részre oszlik - városokra, valamint a városokon kívüli vad térségekre. A városokban a játékos gyalogosan közlekedik, és csak a település határain kívül ül bele autójába, gyalogosan pedig előtérbe helyeződnek a képességek, valamint a szakértelmek. A szakértelmek közül a legérdekesebbnek a mérnöki készség tűnik, aminek köszönhetően a játékos szét tud szerelni a világban található roncsokat, és azok alkatrészeivel autóját teheti hatékonyabbá.

A fejlesztők egy rendkívül interaktív világot álmodtak meg, ami nem merül ki abban, hogy minden tárgyat széttörhetünk, összezúzhatunk, vagy megsemmisíthetünk, hanem azt is magában foglalja, hogy ezen tevékenységeink komolyan kihatnak a világra. Ha például elpusztítunk egy fontosabb épületet, akkor az egészen addig úgy is marad, míg valaki nem veszi a fáradtságot hogy újra felépítse. Ez ösztönözni fogja a játékosokat arra, hogy fejlesszék mérnöki képességeiket, és hamar ráébreszt mindenkit, hogy nemcsak a rombolásra, hanem a védelemre is érdemes komoly erőket összpontosítani. Mivel egy fontos létesítmény elpusztítása egy egész csoport életére kihat, ez tovább erősítheti a játékosok igényét egy közösségbe tartozásra.

Függetlenül attól, hogy gyalogosan is hadakozhat, illetve tervezhet karakterünk, a lényeg mégis az autókban történő harcokon lesz. Az autóinkat tetszés szerint alakíthatjuk át, illetve fegyverezhetjük fel, természetesen a pénzünk, illetve a megfelelő szakértelmünk függvényében. Gyakorlatilag három alternatíva felé haladhatunk: vagy gyors, de kevéssé páncélozott autót építünk, vagy egy valóságos tankkal megyünk az ellenfélnek, vagy a fegyverekre helyezzük a hangsúlyt a páncélzattal és a gyorsasággal szemben. Ezek a lehetőségek megint a csapatokat helyezik előtérbe: igazán csak egy olyan csoport számíthat majd sikerre, mely mindhárom típusból magában foglal több járgányt is.

A fejlesztők több különféle PVP területet terveznek, vagyis nem csak egyfajta lehetőség lesz az egymás elleni harcra. Az egyik ilyen arénában például meghatározott idő alatt kell a csapatoknak végrehajtani egy bizonyos feladatot, mint amilyen egy épület lerombolása, vagy megvédelmezése. Egy másik PVP terület azokat várja, akik csupán saját reputációjukat akarják növelni, vagy a zsebüket megtömni az ellenséges klánok, frakciók rovására, a későbbiekben pedig még további arénák ötletén is szeretnének dolgozni a Netdevil tervezői.

Ahogy terjednek az online játékok, úgy találkozhatunk egyre több, eredetileg egyjátékos műfajjal ebben a kategóriában. Eleinte még csak a szerepjátékok merészkedtek fel a világhálóra, de lassan követték őket az akcióprogramok, most pedig már az autós játékok is kirándulást tesznek a nagy ismeretlenben. Hogy az Auto Assault méltó vetélytársa lesz-e a több, interneten keresztül játszható programmal, az kiderül a játék megjelenésekor, vagyis jövő márciusban.