A Battlestations: Midway ötvözi az akciót és stratégiát

Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb divat napjainkban olyan játékokat készíteni, melyek több kategóriát is magukban foglalnak. Ilyen programon dolgoznak a magyar Mithis programozói is Battlestations: Midway címen, mely munkában az akciójátékok ötvöződnek a stratégiai műfajjal.
Vágólapra másolva!

Kétségtelen tény, hogy napjainkban a legtöbb fejlesztő már nem is próbálkozik olyan játékokkal a piacra lépni, melyek csupán egyetlen kategória elemeit tartalmazzák. A stratégiákban felbukkantak a szerepjátékos elemek, a legtöbb shooterben az előtérbe került a taktikai tervezés, egyre összetettebbek a tycoon programok, és az online kategória pedig aztán tényleg egy nagy olvasztótégely. Ebbe a nagy "levesbe" szeretne bedobni egy remélhetőleg ízletes hozzávalót a Mithis Games a jövő nyárra ígért Battlestations: Midwayjel, mely programban az akció kategória találkozik a stratégiákkal, méghozzá a második világháború hadszínterein.

A górcső alá vett hadszíntér ezúttal a csendes-óceáni térség, az első küldetésben pedig a szerencsétlenül járt Pearl Harbor képe tűnik fel szemeink előtt. A játékos fokozatosan halad előre a ranglétrán, eleinte csak egy kisebb lélekvesztőt irányítva, ahonnan a program végére flottákért felelős admirálissá is válhat. Az egyes járműveken választhatunk, hogy magát a járgányt akarjuk-e navigálni, vagy valamelyik fedélzeti fegyverrel szeretnénk bajlódni. Az utóbbi választás esetében vegyük majd figyelembe, hogy a fegyverekből ugyan a lőszer sosem fogy ki, viszont könnyen túlmelegedhetnek, és ezáltal használhatatlanná válhatnak az ágyúk.

A Battlestations: Midway különlegessége, hogy az ellenséges harci járműveket, legyen szó hajókról, vagy repülőgépekről, módszeresen bonthatjuk le fegyvereinkkel. Célba vehetjük magát a hajótestet is, de ha hirtelenebb károkozásra vágyunk, akkor tüzelhetünk a hajtóművekre, a pilótafülkére, vagy akár a fedélzeti fegyverekre is. Persze megint nem mi találtuk fel a spanyolviaszt, vagyis az ellenség is megpróbál apró darabokra szaggatni bennünket. Szerencsére rendelkezésünkre áll a nagyobb járgányokon javításért fejlesztő személyzet, akiket nekünk kell majd a sérült részek javítására inspirálnunk. Azt is mi határozhatjuk meg, hogy melyik rész kapjon nagyobb prioritást, vagyis melyik léket kezdjék el bátor szerelőink befoltozni először.

Attól függetlenül, hogy először egy csónakban találjuk magunkat, ne gondoljuk azt, hogy csak hajók fedélzetén szállhatunk harcba. Nem, rendelkezésünkre áll több repülőgép is, melyek közül a bombázók jelentik a legkomolyabb kihívást. Ezúttal a bombázók nem merülnek ki a hatalmas repülő erődökben, hanem olyan veszélyes légi bestiák fedélzetére is felléphetünk, mint a rettegett zuhanó bombázók. Ezek ugyan könnyebb célpontot jelentenek az ellenségnek, viszont célpontjukat is könnyebben találhatják telibe. Szintén komoly pusztításra képesek a torpedóvető repülőgépek, habár az alacsony sebesség és a csekély repülési magasság miatt az ő esetükben még inkább igaz, hogy könnyű prédájává válhatnak az ellenségnek.

Ez mind szép és jó, de a bevezetőben és a cikk elején arról regéltünk, hogy a játékban a stratégiai kategóriával kereszteződik az akcióprogramok, jelen esetben a repülős és más harci járműves szimulátorok világa. Hol van itt a stratégia? Mint említettük, a játékos fokozatosan haladhat előre a ranglétrán, minek köszönhetően egyre több járművet számláló flottákat, rajokat vezérelhet. Ekkor természetesen nem ő maga ugrál a pilótafülkék vagy hajóhidak között, hanem a stratégiai játékok módjára parancsot ad az egyes kapitányoknak és pilótáknak, hogy milyen harci manővereket hajtsanak végre, mely fegyvereiket használják és így tovább.

A stratégiai tervezés igen egyszerűen zajlik egy felülnézeti tengerészeti térkép segítségével. Ezen a térképen miden egység esetében részletesen megtervezhetjük, hogy hová és milyen útvonalon menjen, milyen fegyverzetet vessen be, és természetesen milyen ellenségeket támadjon meg. A támadásokra vonatkozó parancsokat nekünk kell majd kiadnunk az egyes harci eszközöknek, de a kifinomultnak ígérkező mesterséges intelligenciának köszönhetően biztonságosan visszatérnek majd a bázisukra - maguktól.

A Mithis szerencsére a grafika területén is tartani kívánja a tőle megszokott színvonalat. A játékról eddig "kiszivárgott" képek alapján elmondhatjuk, hogy mind a karakterek, mind hatalmas harci gépezetek pompázatos részletességgel vonulnak fel előttünk. A valósághű sérülésmodellezésnek köszönhetően a találatok hatására fokozatosan szakadnak le a részek a hajókról és a repülőkről, mely sérüléseket impozáns robbanások kísérnek majd. A találatokat ért hajókat a legénység megpróbálja elhagyni, melyhez mentőcsónakokat használnak.

Még igen messze van a következő év nyara, így a fejlesztőknek bőven van idejük a fent bemutatott elemeket csiszolgatni, valamint újdonságokkal teletűzdelni a játékot. Az viszont már az eddigiek alapján sem tűnik elhamarkodott kijelentésnek, hogy a program nemcsak a maga kategóriájában ígérkezik kiemelkedőnek, hanem más műfajok mesterműveivel összevetve is megállja majd a helyét.