Érdekes tesztnek vette alá magát egy amerikai public relation szakember: egy héten keresztül kizárólag blogok, online naplók olvasásával próbált tájékozódni a világ eseményeiről - adta hírül a Poynter Online. Steve Rubel, maga is blogger, nyár elején végzett kísérletében feladta bevett médiafogyasztási szokásait, így nem olvasott újságot, nem nézett televíziót, nem hallgatott rádiót, s elfordult, ha társaságban hétköznapi hírekre terelődött a szó. Rubel arra volt kíváncsi, hogy a blogok milyen hatásfokkal és mélységben képesek tájékoztatást a hírekről, történésekről.
A hétnapos "médiadiéta" után Rubel azt találta, hogy bár a blogokról, személyes oldalakról sok mindenről tájékozódni tudott, azonban a legtöbb esetben igen felületesen, a híradások számos részlete nem jutott át a webes naplók készítőin. Érdekesség, bár talán nem meglepő, hogy tapasztalatai szerint a hírekkel (is) foglalkozó amerikai blog-oldalak nagy többsége inkább liberális, mint konzervatív hangnemben, hozzáállással tálalták a híreket. Rubelnek ezentúl az is feltűnt, hogy még a professzionális blogok is csupasz szöveges - esetleg képekkel megtűzdelt - oldalakból állnak, a színesebb, multimédiás tartalmak egyelőre hiányoznak.
Tartalmilag nézve kitűnt a gazdasági hírek viszonylagos szegénysége: míg az érdekesebb politikai-közéleti és bulvárhírek átszivárogtak a blogokon, az üzleti világ eseményeiről nehezebb volt tájékozódni.