Nem kelendő a mobil multimédia

Vágólapra másolva!
A multimédiás funkció egyelőre nem a legfontosabb tényező új mobiltelefon vásárlásakor, bár a mobilinternetes funkciók iránt egyre nagyobb az igény  - derül ki egy nemrég készült felmérésből.
Vágólapra másolva!

A BellResearch és a Think Consulting tavaly ősszel készített közös felmérése szerint a lassan telítődő mobilpiacon a fejlettebb készülékek vásárlói elsősorban a korábbi előfizetők közül kerülhetnek ki, akik meglévő telefonjaikat kívánják újabbra cserélni. A felhasználók közel háromnegyede (72%-a) 2001-ben vagy 2002-ben vásárolta mobilkészülékét, így nem meglepő, hogy tavaly októberben mindössze 41%-uk tervezett készülékcserét az idei év végéig. Az újabb készüléken gondolkodók fele még tavaly év végén szerette volna realizálni vásárlását, minden bizonnyal a kedvezményes karácsonyi akciókra számítva. Mindez azt jelenti, hogy idén hozzávetőleg 1 millió készülékcserére lehet számítani, amely a piacon megjelent új technológiák által elméleti maximumként megszerezhető piacnagyságot is behatárolja.

Újabb tapasztalatok: Sony Ericsson P800/techbazis/mobil/20030207ujabb2.htmlNokia 7650: hódít a mobil-multimédia/techbazis/mobil/20020903nokia.html

Az ügyfelek fele sem tavaly év végén, sem idén egész évben nem tervezi új mobilkészülék vásárlását, és feltételezhető, hogy rövidtávon azoknál sem várható új eszköz beszerzése, akik az adatfelvétel során még határozatlanok voltak, illetve nem tudtak állást foglalni a kérdésben. Leggyakoribb indokként azt említették, hogy nincs szükségük újabb, több funkcióra képes készülékre (55%), illetve a jelenlegi készülék újszerűségére hivatkoztak ("nemrég vásárolta jelenlegi készülékét"), melyet a válaszadók közel fele (48%) jelölt meg.

A készülékválasztást befolyásoló tényezők közül legnagyobb mértékben a több funkció, nagyobb memória számít fontosnak, melyet a gyors adatátvitel és internet-elérési képesség követ. Közel hasonló fontosságot tulajdonítanak az új készülék vásárlását tervezők a kisebb méretnek, melyet a potenciális vásárlók 46%-a tart kiemelkedően fontosnak vagy fontosnak. Kevésbé fontos döntési szempont a design, míg inkább marginálisnak nevezhető a fényképek, zene átvitele, letöltése a vizsgált 14-60 éves mobilhasználó populáció készülékcserét tervező szegmensében, amely az MMS piac tavaly őszi éretlenségéről tanúskodik.

Az MMS készülékek használói között nagyobb valószínűséggel fordulnak majd elő a 14-18 évesek, akik jellemzően diákok, illetve felsőfokú végzettséggel még nem rendelkeznek, és már legalább két éve használnak mobiltelefont, amely általában WAP-ra és GPRS-re is alkalmas. Szintén a potenciális célcsoportra jellemző sajátosság, hogy havonta 35-nél több SMS-t küldenek, illetve már többségük igénybe vett SMS-en keresztüli tartalom és emelt díjas szolgáltatásokat is.