Freedom - The Battle for Liberty Island

Vágólapra másolva!
Az IO Interactive és az Electronic Arts stratégiai játékában a hidegháború nem ért véget, sőt, a szovjet csapatok már Manhattan szigetét fenyegetik. A polgárok bajnokának, vagyis a játékosnak kell az inváziót meghiusítania.
Vágólapra másolva!

Ami mindenképpen megkülönbözteti a Freedom – The Battle for Liberty Islandot a többi stratégiai játéktól, hogy itt nem a megszokott felső nézetből, hanem egy karakter szemszögéből láthatjuk a harcmezőt. Hasonló próbálkozással már találkozhattunk a Battlezone esetében, ahol bevált e nézőpont.

Ebből következtethetünk arra, hogy itt a mi szerepünk sem a klasszikus, mindent és mindenkit elérő tábornoké. Nem, itt közvetlen kontaktusban csak a főhőssel, és csak olyan helyekre irányíthatjuk őt, amit maga is lát. Ez eleinte meglehetősen furcsa lesz, de ha belegondolunk, meglehetősen logikus. Eleinte mindig csak egy harcos áll rendelkezésünkre, akinek szó szerint meg kell találnia társait.

A játék címe nem csak hangzatos, hanem valóban a Liberty Islandért fogunk küzdeni. A történet szerint a nagy ellenség Szovjetunió már uralma alá hajtotta a szabad világ nagy részét, és most Manhattanre fáj a foga. Természetesen a játékos által alakított, egyelőre még elnevezésére váró főhősnek lesz a feladata, hogy megakadályozza a Vörös Hadsereget a sziget elfoglalásában.

Eleinte, mint említettük, egyedül van, ráadásul arzenálja is meglehetősen szegényes – mindösszesen egy csavarkulcs áll rendelkezésére. Persze nem kell a szovjeteket evvel kikergetnie Amerikából, hanem a későbbiek során az ellenség fegyvereit felveheti és használhatja.

A játékos legfőbb tulajdonsága karizmája. Ez meglehetősen furcsán hangozhat egy stratégiai játék esetében, pedig igaz. A lényeg az, hogy a küldetések során folyamatosan fog találkozni, bebörtönzött személyekkel, foglyokkal, vagy egyéb városlakókkal, akiket a maga oldalára kell állítania. Hogy ez sikerüljön, karizmára van szüksége. Vannak személyek, melyek meggyőzéséhez kevesebb vonzerő is elég, de egy szimpla civil nem fog vakon nekimenni a világot meghódító hadseregnek.

Hogyha ügyesek vagyunk, vagyis kevés hibával, és főleg kevés emberélet árán tudjuk elfoglalni a stratégiailag fontos pontokat, biztosítjuk embereinknek az orvosi ellátást sebesülés esetén, akkor karizmánk küldetésről küldetésre növekedni fog. Ha viszont sok balsiker kövezi utunkat, a vonzerő bizony hamar lecsökken.

Az idő folyamatosan telik a programban, és ez mind a környezeten, mind főhősünkön meglátszik. Az első missziók még verőfényes nyári napsütésben indulnak, a játék végére viszont mindent fehér hó borít. A fő karakter eleinte egy egyszerű szerelő overálban rohangál, a játék végére viszont már leginkább Rambora hasonlít.

A küldetések az ígéretek szerint meglehetősen változatosak lesznek. Bizonyos alkalmakkor be kell törnünk az ellenség egy bázisára, máskor meg kell rongálnunk egy vasútvonalat, vagy az elektromos hálózatot, megint máskor pedig foglyokat kell kiszabadítanunk egy börtönből. Ne gondoljuk, hogy könnyű dolgunk lesz, mivel a fejlesztők sok időt szántak a mesterséges intelligencia optimalizálására.

A Freedom – The Battle for Liberty Island várhatóan idén márciusban tűnik fel az üzletekben, és mivel igen egyedi színfolt a stratégiai játékok palettáján, érdemes lesz beruházni a megvásárlására.