Év végén nőtt az internetezési kedv

Vágólapra másolva!
Az internet-előfizetők vásárlási kedvének növekedéséről számol be több vezető hazai szolgáltató. A tavalyi év utolsó negyedében, illetve a karácsonyi szezonban mind a hagyományos modemes, mind a szélessávú előfizetők száma folyamatos emelkedést mutatott.
Vágólapra másolva!

Megkérdeztünk néhány szolgáltatót, hogyan értékelik 2002 utolsó néhány hetét, hónapját az internet-előfizetések számának változása tükrében.

Az Axelero Internet az előfizetések számának növekedéséről számol be az év végi időszakban. A vállalatnál decemberben mintegy 50 százalékkal emelkedett az újonnan regisztrált dial-up-előfizetők száma az október-novemberi adatokhoz képest. A gyors internetkapcsolatot biztosító új ADSL-előfizetések tekintetében nagyobb mértékű, 39 százalékos növekedés korábban, október és november hónapok között volt tapasztalható, a decemberi adatok pedig a novemberit közelítették. Az Axelero a kábeltelevíziós internetelérés piacán is megnövekedett vásárlói kedvet tapasztalt a karácsonyt megelőző időszakban. Ehhez is kapcsolódik Andrew Prest, a vállalat lakossági üzletágának ügyvezető igazgatójának a vélekedése, miszerint a tavalyi ünnepi időszak jól jelezte, hogy mára az internet mint ajándék is szerepet kap az emberek gondolkodásában.

Simó György, a vállalat vezérigazgató-helyettese középtávon a szélessávú hozzáférések, elsősorban az ADSL-előfizetők számának folyamatos növekedését várja. "Meggyőződésünk szerint ez az a terület, ahol Magyarország esélyes rá, hogy már rövid távon az európai élvonalhoz zárkózzon fel. Ez akkor valósulhat meg, ha sikerül elérni, hogy a kapcsolt vonali elérés egyre inkább a belépők elérési formája legyen, amelynek egyik feltétele a kormányzati PC-program hatására az internetre újonnan belépők táborának folyamatos növekedése" - jelentette ki Simó.

A szélessávú internetkapcsolat népszerűségének emelkedéséről számol be a GTS-Datanet is. A szolgáltató szerint 2002 utolsó heteiben a megelőző időszakhoz képest mintegy háromszoros érdeklődés mutatkozott az ADSL-előfizetések iránt, a Datanetnél a drasztikus növekedést az ünnepi időszak hatása mellett a cégnél indított akcióknak tulajdonítják. Érdekesség, hogy míg az ADSL-értékesítések ilyen mértékben nőttek, a hagyományos kapcsolt vonali elérések iránti érdeklődésben nem következett be ugrás. Decemberre kisebb mértékben emelkedett a Datanet pre-paid internetes konstrukcióinak népszerűsége. A Datanet PR-menedzsere, Varga Edit a megugró ADSL-eladások okait a karácsonyi vásárlási kedv mellett a cég által indított akciókban és a szélessávú internetezést támogató kormányzati törekvésben keresi. A vállalat egyébként bízik abban, hogy a gyors és korlátlan netelérést biztosító ADSL-kapcsolatok ára akár már rövidebb távon is lejjebb mehet, így tovább nőhet az ilyen jellegű elérések száma.

2002: az internet, informatika egy éve/techbazis/200212192002.html

A Vivendi dial-up-előfizetéseinek augusztus-szeptemberi, a kormányzati támogatások hatására kialakult ugrásszerű növekedése novemberben és decemberben kismértékben csökkent. Ennek ellenére ezek a termékek jelentik továbbra is a V-net kínálatának gerincét, és folyamatos a bővülés - közölte Bartkó Mária, a vállalat sajtóreferense. A lakossági ADSL területén októberben volt megfigyelhető a legnagyobb növekedés a Vivendinél, ez kissé mérséklődött, de folytatódott novemberben és decemberben is. A cég szerint jól látható a trend, mely szerint a nagy sávszélességet biztosító, átalánydíjas hozzáférés egyre több felhasználó számára vonzó. Decemberben erőteljesen nőttek a Vivendi pre-paid internet-hozzáférésének eladásai. A vállalat közlése szerint megfigyelhető volt, hogy sok, az internettel csak most barátkozó felhasználó vásárolta az előre fizetett elérést karácsonyi ajándék gyanánt.

A kábeltelevíziós hálózatán internetet is szolgáltató UPC-nél a karácsonyt megelőző hetekben nem tapasztalták az előfizetések számának kirívó mértékű emelkedését - közölte Szűcs László, a cég szóvivője. Szűcs elmondása szerint a UPC ügyfeleinek száma egyenletes növekedést mutatott 2002 utolsó negyedévében: a cégnél az őszi időszakban havonta 9-10 százalékkal emelkedett az előfizetők száma. A szóvivő a növekedést nagyrészt a UPC által indított akciós ajánlatok hatásának tudja be.

Az [origo] kiadója az Axelero Internet Rt.)