USA: nő az ADSL népszerűsége

Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban egyre többen csatlakoznak ADSL-kapcsolattal az internetre. Ezzel párhuzamosan az eddig sokkal inkább népszerű kábeltévés elérés iránti érdeklődés csökkenni látszik.
Vágólapra másolva!

Az AOL internetszolgáltató kábeltelevíziós nettel foglalkozó részlegének negyedéves jelentéséből kiderül, hogy a kora nyári időszakban a tervezettnél 30 ezerrel kevesebben - de így is mintegy 170 ezren - vásároltak kábeles elérést a cégnél. A váratlan visszaesést az AOL Time Warner "szezonális" jelenségként értékelte a számok kommentálása során - írja a CNet informatikai magazin. Ezzel szemben az amerikai SBC Communications távközlési társaságnál több mint 300 ezren fizettek elő telefonvonalon működő ADSL-internetre, ez a szám jóval felülmúlja a várakozásokat.

Az Egyesült Államokban hagyományosan a kábeles elérés az erősebb a szélessávú internetkapcsolatok piacán. A CNet által megkérdezett elemzők vélekedése szerint a két negyedéves jelentés eredményei még nem jelentik ennek gyors megfordulását. Ennek ellenére az In-Stat/MDR egyik munkatársa elmondta: a kábeltelevíziós internet erős pozícióit egyelőre nem fenyegeti az ADSL, ám a jelenlegi jelek szerint három-négy éven belül már körülbelül hasonló részesedést mutathat a két elérés-típus aránya.