Vágólapra másolva!
Az Electronic Arts sem maradhatott ki a hatalmas sikert arató második világháborús témából. Battlefield 1942 című programjukban a játékos nemcsak gyalogosa, hanem különféle járműveket vezetve veti bele magát a háború forgatagába.
Vágólapra másolva!

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO

A játékban a második világháború valamennyi lényeges hadszíntere helyett kapott. Harcolhatunk Észak-Afrikában, a Csendes-óceán térségében, Kelet-, valamint Nyugat-Európában. Valamennyi hadszínteret tizenhat térképre osztottak fel a fejlesztők, melyek meglehetősen hatalmasak. A pályákon szép számmal találunk nagy kiterjedésű természetes objektumokat, mint például egy nagyobb tó, melyeket látva a kötetlenség érzése fokozódik a játékosban.

A küldetések a hadszínterekhez hasonlatosan valóságosak - Midway, Guadalcanal, Tobruk, Sztálingrád. A lényeg minden misszióban, hogy minél előbb elfoglaljuk a stratégiailag fontos pontokat csapatunkkal. A pontok, melyek lehetnek természetes tereptárgyak, épületek, vagy harci eszközök is, nem könnyen megközelíthetőek, és mivel az ellenség mindig túlerőben van, gondos stratégiai tervezést igényel bevételük.

Többféle karaktertípus közül választhatunk a játékban. A különbség az egyes osztályok között elsősorban felszerelésükben rejlik. Mindegyikük kap valamilyen különleges, speciális helyzetekben felhasználható felszerelési tárgyat, illetve mindenki számos fegyverrel indul a harcba.

A Battlefield 1942-ben nagy szerepet kapnak a különféle harci járművek. A küldetések során mintegy negyvenfajta szárazföldi, vízi és légi járműbe pattanhatunk be. Olyan megoldással már találkozhattunk más játékokban, hogy egy dzsip, vagy esetleg egy tank vezetőfülkéjébe ülve kell tovahaladnunk, de a repülőgépek és hajók bevetése új.

Akadnak olyan járművek, melyek irányítása meglehetősen összetett feladat lenne egyetlen ember számára - érdekes lenne, mondjuk egy bombázót egymagunkban vezetni, kezelni a géppuskákat rajta, és a bombavetéssel is törődni. Ennek megfelelően a bombázóhoz hasonlóan "többemberes" gépeket valóban több katona fogja irányítani. Eldönthetjük, hogy melyik a számunkra legalkalmasabb pozíció, a többit pedig csapattársainkra hagyjuk.

A járművek viselkedése nem túl realisztikus, de nem valószínű, hogy ez volt a fejlesztők célja. Az ember egy jó öreg arcade versenyjátékban érzi magát, mikor beül mondjuk egy gyors vadászgép pilótafülkéjébe. A realisztikusság hanyagolásának pozitív oldala viszont, hogy a harci járművek irányítását nem nehéz elsajátítani.