Avernum 3

Vágólapra másolva!
A Spiderweb Software elkészült az Avernum sorozat harmadik részével. Egy olyan szerepjátékról van szó, mely nem vág fölhöz egetverő grafikájával, viszont nem is foglalja el fél winchesterünket.
Vágólapra másolva!

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO




Először is, ez a belbecs meglehetősen méretes. A fejlesztő Spiderweb ígérete szerint a végleges változatban mintegy száz várost, valamint falvat és dungeont járhatunk be. A világ ráadásul folyamatosan változik – előfordulhat, hogy egy személyt azért nem fogunk megtalálni, mert elhalálozott.

Ami a világot illeti, Avernum eredetileg egy föld alatti barlangokból és járatokból álló hatalmas börtön volt, ahová a legelvetemültebb bűnözőket zárták – hmmm, kis Menzoberranzan feeling. A felszínt ekkor a Birodalom uralta, mely a börtönt is létrehozta. Az idők során azonban a tanítvány a mester fejére nőtt, a magukat avernitáknak nevező börtönlakók fellázadtak, megölték a császárt, és egy hosszú háborúban a felszín seregeit is legyőzték.

A játékos csapata az elő felderítőosztagok egyike, mely a külső világba lép. A felszíni, paradicsominak vélt világ azonban sehol sincs. Helyette egy járványoktól terhes földre lépnek a bátor úttörők, melyet eltorzult szörnyetegek kínoznak tovább. Talán meglepő, de pont az egykori nagy ellenség, a Birodalom maradványának vezetői kérnek fel bennünket arra, hogy próbáljunk meg tenni valamit, tisztítsuk meg a földeket és városokat a járványoktól és szörnyektől.

Mivel a játék nagyon dinamikus, nem feltétlen kell belemennünk a Birodalom játékaiba. Ha úgy tartja kedvünk, vehetünk egy kis házat egy városban, és karba tett kézzel szemlélhetjük a világ pusztulását. Ha kalandozóbb hajlamokkal rendelkezünk, elvállalhatjuk a számos apróbb küldetés valamelyikét, vagy egyszerűen elmehetünk szörnyetegre vadászni.

Ha megelégeltük a megannyi csalódást okozó felszínt, akár vissza is térhetünk a föld felsz0ne alatti barlangokba. Azonban ne gondoljuk, hogy itt unalmas az élet. Noha nem fogunk annyi NPC-vel összeakadni, és így annyi küldetést kapni, mint a felszíni városokban, a mélység útvesztői valósággal nyüzsögnek a kardunkra váró szörnyektől.