Új terméktámogatási program a Microsoftnál

Vágólapra másolva!
A Microsoft bejelentette új terméktámogatási programját, amelyben egyértelműen definiálja azt, hogy az egyes hardver- és szoftvertermékeihez milyen távon garantál támogató szolgáltatásokat.
Vágólapra másolva!
Microsoft termékek támogatási időszakaihttp://support.microsoft.com/lifecycle/

A szoftveróriás 2002. október 15-én léptette életbe Microsoft Support Lifecycle elnevezésű új terméktámogatási programját, amelynek keretében szabványosság válnak az egyes termékfajtákra vonatkozó támogatási irányelvek. A program keretében a támogatási szakaszokat években határozza meg a Microsoft függetlenül attól, hogy milyen gyakorisággal kerülnek piacra az újabb szoftverváltozatok A most bevezetésre került irányelvek kiterjednek a kiskereskedelmi forgalomban jelenleg kapható, illetve a Volume Licence konstrukcióban értékesített termékek többségére és a jövőben forgalmazásra kerülő termékekre egyaránt.

Az új terméktámogatási program keretében az üzleti és fejlesztő szoftverekre - ide tartoznak például a Windows operációs rendszerek, és az Office irodai programcsomag is - az adott termék forgalmazásának kezdetétől számított minimum 5 éves alaptámogatást biztosít azzal a lehetőséggel, hogy a támogatás az alaptámogatási szakaszt követő további két évre is megrendelhető. Eme kibővített szakaszban a gyártó már csak biztonsági javításokat (security hotfix) tesz elérhetővé a termékekhez, s a támogatás fizetős szolgáltatás keretében, online pedig ingyenesen vehető igénybe. A második szakasz vége után a Microsoft már nem ad ki frissítéseket alkalmazásaihoz, a korábban megjelent javítások azonban legalább a termék megjelenésétől számított 8. év végéig elérhetők maradnak az interneten keresztül.

Az otthoni felhasználásra szánt multimédiás szoftverek, valamint a hardvertermékekre a Microsoft az adott termék forgalmazásának kezdetétől számított minimum öt évig biztosít alaptámogatást, az ingyenes online terméktámogatás pedig ebben az esetben is további 3 évig, azaz a megjelenéstől számított 8. év végéig érhetők el. Az éves frissítéssel forgalmazott termékekre (pl. Microsoft Money, Encarta, Picture It!) hároméves alaptámogatás vonatkozik. A termékekre a vásárlók az alaptámogatáson kívül legalább nyolc éven keresztül online támogatást kapnak. Az egyes termékekre vonatkozó támogatási időszakokkal kapcsolatban a felhasználók a Microsoft weboldalán kaphatnak tájékoztatást.