SMS-alapú banki szolgáltatás a Westelnél

Vágólapra másolva!
Az OTP Bank és a Westel ügyfelei újfajta SIM-kártyával igénybe vehető, SMS-alapú szolgáltatása keretében mobiltelefonjukról intézhetnek pénzügyi tranzakciókat.
Vágólapra másolva!

Az OTP Bank és a Westel Mobil Rt. október 7-én sajtótájékoztatón jelentette be SMS-alapú OTPdirekt szolgáltatását, melynek segítségével ügyfeleik mobiltelefonról intézhetik pénzügyi tranzakcióikat, például lekérdezhetik folyószámla egyenlegüket, vagy pénzt utalhatnak át. A két társaság arra számít, hogy hamarosan több tízezren fogják használni a szolgáltatást, melynek igénybe vételéhez egy speciális, ún. V3-as SIM-kártyára van szükségük. Ezt a kártyát az ügyfelek a Westelnél a bevezető időszak alatt kedvezményesen, bruttó 500 forintért vásárolhatják meg.

A Westel közlése szerint a mobilbank-szolgáltatása több mint 100 millió forintot emésztett fel, amelynek részét képezte például az új típusú, elektronikus aláírással ellátott (V3) SIM-kártya használatának beillesztése a távközlési rendszerbe. Az ügyfél régi SIM-kártyájának kicserélése után a már szerzodött ügyfelek a szolgáltatás igénybe vételét egy regisztrációs SMS elküldésével kezdeményezhetik, anélkül, hogy felkeresnék a bankfiókot.

Az OTPdirekt aktív SMS-szolgáltatást azok a havidíjas vagy Domino-kártyás Westel-ügyfelek vehetik igénybe, akik a pénzintézetnél mobil telebank szerzodést kötöttek. az SMS-en keresztül történo átutalás olcsóbb lesz, mintha azt az ügyfél egy bankfiókban vagy a Telebank Centeren keresztül kezdeményezné. A Westel szakemberei közölték, hogy az új típusú SIM-kártyán keresztül a tranzakciók titkosítva történnek, s az ügyfél által
küldött SMS-t csak az OTP-bankban tudják elolvasni.