Microsoft: 1% programhiba a gondok okozója

Vágólapra másolva!
A Microsoft vezérigazgatója, Steve Ballmer szerint a vállalat szoftvereivel kapcsolatos problémák felét az alkalmazásokban lévő hibák mindössze 1 százaléka idézi elő.
Vágólapra másolva!

Noha a programfagyások és összeomlások nagyon is idegesítőek lehetnek, a felhasználók csak ritkán veszik fel a kapcsolatot a Microsofttal, ehelyett csupán bezárják az adott alkalmazást. Sőt, ha fel is veszik a kapcsolatot a terméktámogatással, az ügyfelek sokszor nem tudják pontosan leírni, hogy mi is idézhette elő a problémát. Az online hibajelentés-küldő révén azonban a Microsoft minden hibáról pontos leíráshoz jut. Ballmer az ügyfeleknek kiküldött e-mailben kifejti, a hibaminták feldolgozása nyomán érdekes eredményre bukkantak: a cég szoftvereiben lévő bugok durván 20 százaléka idézi elő az összes hiba 80 százalékát, de még meglepőbb az, hogy a szoftverhibák 1 százaléka a problémák felének okozója.

Ballmer néhány nappal ezelőtt elektronikus levélben ismertette a vállalat ügyfeleinek azt, hogy a Microsoft miként használja az Office XP alkalmazáscsomagba és a Windows XP operációs rendszerbe épített új hibajelentés-küldő (error reporting) technológiát. A jövőben megjelenő Windows .Net Serverbe is belekerülő eljárás lehetővé teszi a felhasználók számára azt, hogy egy program fagyása, vagy összeomlása esetén jelentést küldjenek az esetről a Microsoftnak az interneten keresztül.

A programokat "élesben" használó ügyfelektől érkező hibajelentések nyomán a vállalat sokkal hatékonyabban képes megtalálni és orvosolni az alkalmazásokkal kapcsolatos problémákat, mintha mindezt laboratóriumi körülmények között tennék. A Microsoft-vezér közlése szerint a hibajelentő-technológiát Office XP-be történő integrálása nagyban elősegítette azt, hogy a Microsoft az irodai alkalmazáscsomaghoz kiadott második javítócsomaggal a program hibáinak felét orvosolni tudta.