Egymilliárd dolláros kampánnyal indul a Windows XP

Vágólapra másolva!
A Microsoft bejelentette, hogy partnereivel közösen összesen több mint 1 milliárd dollárt fognak az ősszel megjelenő operációs rendszer, a Windows XP reklámozására költeni. A szoftvercsomag gyakorlatilag elkészült, és hamarosan a tesztelőkhöz kerül az előzetes verzió.
Vágólapra másolva!

A szoftveróriás az Intellel közösen fél milliárd dollárért fog reklámfelületeket és adásidőt vásárolni, miközben több kisebb gyártó és fejlesztőcég szintén ugyanekkora összeget fordít majd a szoftvercsomag népszerűsítésére.

A bejelentést a redmondi vállalat alig egy héttel azután tette, hogy befejeződtek az operációs rendszeren végzett utolsó simítások is, és ezzel megnyílt az út a Windows XP régóta várt, előzetes változatának megjelenése előtt. Értesülések szerint a végleges bétának számító verzió telepítőlemezeit július 4-én kezdik el gyártani.

Greg Sullivan, a Windows XP termékmenedzsere úgy vélte, az operációs rendszer novemberi megjelenése jótékony hatással lesz a számítógép-eladásokra is. Ezt a nézetet azonban kétkedve fogadták az elemzők, akik szerint 2001-ben tovább fognak csökkeni az eladások.

A Microsoft igyekszik kitaposni az utat operációs rendszere előtt, ezért a számítógépgyártókkal közösen elindította a "Windows XP Ready PC" elnevezésű programot. Ennek keretében minden vásárló, aki a szoftveróriás matricájával ellátott számítógépet vásárol a jövőben, ősszel 15-40 dollárért juthat hozzá az új operációs rendszer frissítéséhez.