Firestarter - az ukrán fejlesztésű akciójáték

Vágólapra másolva!
Bent ragadni egy játékban - ennek, a virtuális valóság fokozatos közeledésével egyre valóságosabbá váló víziónak a képével találkozhatunk a "Cossacksos" GSC készülő FPS-ében, a FireStarterben is.
Vágólapra másolva!

Szóval ami a történetet illeti, a GSC Gameworld, az ukrán sztár-fejlesztőcsapat nem bízott semmit a véletlenre, és elővette a dekások és egyéb, a virtuális térben mozgó hősök lidércnyomásos álmát, a virtuális univerzumból szabadulni képtelen elme rémképét. A játékost, aki odabent, vagy inkább odaát ragad, természetesen mi személyesítjük meg. A bűnös egy vírus, mely elszabadulva arra készteti a mesterséges intelligenciát, hogy mindenféle szörnyeteggel támadjon a játékosra.

Ami konkrétan a játékot illeti, kezdjük egy negatívummal. Eddig több FPS mániákussal is volt szerencsém konzultálni, és mindannyian azon a véleményen voltak, hogy az időlimit alkalmazásával bizony agyon lehet vágni egy FPS-t, mint tették azt a Nosferatuval alkotói. Nos, ezen ismerőseimet bizonyosan nem kérdezték meg a GSC fejlesztői, mivel a Firestarterben VAN időlimit. A végcél mi is lehetne más, mint kijutni a számítógép világából, melyhez pályákat kell teljesítenünk, méghozzá időre. Ez nyilván meghatározza a taktikát is, és ugye nem a lopakodós, kivárós stílust kedvelőknek kedvez.

Összesen tizenhat szinten kell átverekednünk magunkat, melyek között találhatunk igencsak méreteseket is, melyeket éppen hogy az időhatár letelése előtt teljesítünk. A szinteket a jó öreg Doom-os módszernek megfelelően ajtók választják el egymástól, melyekhez kulcsokra van szükségünk. Ezek a kulcsok általában a szörnyeknél vannak, melyek azonban idővel semmivé foszlanak, hogyha lelőttük őket, így igyekeznünk kell a hullák felé, ha nem akarunk kifutni az időből.

Összesen hat karakterosztály közül választhatunk, így a játékban ügynökként, rendőrként, mutánsként, kiborgként, fegyveresként, vagy épp tengerészgyalogosként vehetünk részt. Minden karakternek megvan a maga erőssége, így az ügynök gyorsabb, mint mondjuk a tengerészgyalogos, viszont páncélzata jóval gyengébb. Az adott karaktereknek emellett vannak speciális képességeik, így például a rendőr kevésbé sérül meg, hogyha magasból lezuhan, és a fegyverét is gyorsabban tölti újra.

Fegyverekből nincs hiány, habár szörnyek terén nem kényeztetnek el bennünket túlságosan a fejlesztők. Mintegy húszféle virtuális lény próbálja majd meg utunkat állni, melyek legtöbbje fémből, illetve különféle mechanikus alkatrészekből áll össze. A fegyverek között akad igazán számítógép generálta virtuális világba való futurisztikus eszközök, de azért az ódivatú játékosok kedvéért a motoros fűrész sem maradt ki.

A Firestarter megjelenése a 2004-es év első hónapjaiban várható, és minden kockázat vállalása nélkül kijelenthetjük, hogy nem a Doom III-nak, vagy a Half-Life 2-nek a vetélytársaként próbálja meg magával ragadni a játékosokat. Ez sokkal inkább sikerülhet az egyre több regényben, filmben, vagy más játékokban feltűnő gondolattal, a virtuális valóság veszélyének képével.

Rendszerkövetelmény: még nem ismert.