Az első, és nyílván legfontosabb változás, hogy a játék alatt egy 3D-s motor dolgozik, méghozzá nem is akárhogyan. A környezet megjelenítése nagyon impozáns, főleg ami a vízfelületeket illeti. Emellett dinamikusan változnak az időjárási viszonyok, és természetesen az éjszaka és a nappal is váltja egymást. A 3D-s környezet nemcsak a szemet gyönyörködteti, hanem a vasútvonalak építésekor is jobb rálátást biztosít a terepre.
A 3D-s motor képességeiről akkor is meggyőződhetünk, hogyha a beépített térképeket megunva saját terep megalkotásába kezdünk. Ebben egyfelől rengeteg terepelemmel tehetjük egyedivé térképünket, másrészt igen egyszerű kezelőfelület áll rendelkezésünkre. A szerkesztővel nemcsak térképeket gyárthatunk, hanem komplett küldetéseket is tervezhetünk magunknak.
Ami a játékot magát illeti, a cél nem változott, vagyis a feladat most is az, hogy minél jövedelmezőbb vasúttársaságot hozzunk létre. A beépített scenariok általában a tizenkilencedik száza elején, a vasútépítés hőskorában kezdődnek, és vagy Amerikában, vagy Európában, vagy Japánban kell nekivágnunk a vasparipa betörésének.