NASCAR Racing 2003 Season

Vágólapra másolva!
Még nem vette kezdetét Amerika legnépszerűbb autóverseny-sorozatának, a Nascar Winston kupának legújabb idénye, de a PC tulajdonosok februárban már megkezdhetik a száguldást.
Vágólapra másolva!

Képek


Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO
Forrás: ORIGO



Első látásra mi sem tűnik egyszerűbbnek, mint hogy nyomja az ember a pedált, mint a meszes, és időnként bekanyarodik, ráadásul ugyanabba az irányba. Igen ám, de mindezt időnként négyszáz kilométeres óránkénti sebességnél kell végrehajtani, és a Papyrus játéka tökéletesen megmutatja, hogy elég egyetlen apróbb hiba, az embere máris menthetetlenül lesodródik az ideális versenyívről.

Egy másik, általános tévedés a Nascar versenyekkel kapcsolatban, hogy minden pálya egyforma. Az igaz, hogy a legtöbb aszfaltcsík oválist formáz, de minden oválisnak pályának más a hossza, és ami még fontosabb, más a dőlése is. Ebből következik, hogy szinte minden verseny előtt változtatni kell az autó aprólékos beállításain, ha győzelmi esélyekkel szeretnénk nekivágni a futamnak.

Aki egy az egyben, segítségek nélkül vág neki a programnak, jobb, ha alaposan felköti az alsóneműt, vagy beül egy igazi Nascar versenyautóba. Mivel utóbbira aligha akad lehetőség, érdemes igénybe venni a program által kínált segítségeket. Újdonság a 2003 Seasonban, hogy a kanyarodás-rásegítés mértékét több fokozaton állíthatjuk. Minden segítséget azért nem érdemes igénybe venni, mert akkor csak utasok leszünk saját versenyautónkban. Jó taktika lehet fokozatosan csökkenteni a driving aidok számát és mértékét.

A sorozat legújabb elemében a grafikus motort tovább tuningolták a fejlesztők, minek következtében a játék még valószerűbben néz ki, mint elődei. Az autók, már ha elég nagy felbontásban játszunk, minden eddiginél aprólékosabban lettek kidolgozva. Az előző részekkel kapcsolatban gyakran érte kritika a pálya, illetve a környezet megrajzolását, de a 2003 Seasonban már erre sem lehet komoly panasz.