9 egészséges fűszernövény

Forrás: Origo
1/9
A rozmaringot évezredek óta használják a gyógyászatban és a konyhában egyaránt. Antioxidánsokat tartalmaz, gyulladásgátló tulajdonságokkal bír. Sok vas, rost és kalcium van benne. A mártások, a szárnyasok, a halak, a vadak, a bárány- és a malachúsok, valamint a gombás, olaszos és franciás ételek kiegészítőjeForrás: Origo
Forrás: Shutterstock
2/9
Az csillagánizs édes és aromás, a gyógyászatban a gyomorpanaszok enyhítésére, nyugtatására, a köhögés csillapítására, az étvágy csökkentésére és vízhajtóként használták. Kiváló rost- és kalciumforrás, használható likőrökhöz, tejtermékekhez, húsokhoz, a kolbászok, a pékáruk és akár a cukorkák összetevője is lehetForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
3/9
A bazsalikomot számos kultúra konyhájában használják. Erős antioxidáns és gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal bír, támogathatja a szív- és érrendszer egészségét. Öt gramm bazsalikom biztosítja a napi kalciumbevitel 11%-át. Sőt, még a stresszt is csökkentheti. Az olasz ételek alapja, kiváló paradicsommal, különböző szószokhoz, a pesztóhoz és a caprese salátáhozForrás: Shutterstock
Forrás: Shutterstock
4/9
Sokféle menta létezik, de az közös bennük, hogy a népi gyógyászatban előszeretettel használták – például emésztési zavarok, émelygés, hasmenés és gázok ellen. Sőt, a borsmenta hasznos lehet a megfázás és torokgyulladás kezelésére is. Készülhet belőle például szörp, tea, megízesíthetjük vele a különböző italokat, de akár desszertek alapanyagként is felhasználhatjukForrás: Shutterstock
Forrás: Origo
5/9
Szintén az olasz konyha egyik alapfűszere. A legtöbb gyógynövény közül ennek a legnagyobb az antioxidánshatása. Kimutatták továbbá, hogy antibakteriális és gombaellenes tulajdonságokkal is bír. Sokoldalú fűszer, kiváló levesekbe, pörköltekbe, pizzába, tésztafélékbe vagy bármilyen paradicsomalapú ételhez. Jól illik továbbá a mártásokhoz, pástétomokhoz, a bab- és burgonyaételekhez, de a halakhoz, a spagettihez és a pizzához isForrás: Origo
Forrás: Origo
6/9
A kakukkfű egy rendkívül aromás növény, kiváló a só helyettesítésére. Levesek, saláták, mártások, húsok, halak, belsőségekből készült ételek alapja. Magas a vastartalma, segíthet kezelni a magas vérnyomás, a gyomorbántalmakat, a parazitafertőzéseket, a torokfájást és az ízületi gyulladástForrás: Origo
Forrás: Origo
7/9
A gyömbért hagyományosan a megfázás és a gyomorproblémák enyhítésére használták. Fogyaszthatjuk önmagában, salátákra, tésztákra reszelve, húsokkal együtt sütve és teákba. Őrölt gyömbérre a kínai fogások, curryk és egyes desszertek esetén lehet szükség. A változatosság kedvéért jó, ha mindig van otthonForrás: Origo
Forrás: Origo
8/9
Az őrölt kurkuma földes ízt ad az indiai ételeknek, és megszínezi például a rizst, mint a sáfrány. A benne lévő kurkumin segíthet csökkenteni a gyulladást. A napi ajánlott vasbevitel 29%-át teszi ki egy evőkanálnyi kurkumaForrás: Origo
Forrás: Origo
9/9
Szárított zsálya: a halak, a pástétomok, a szárnyasok, a vadhúsok, a lágy sajtok, a halak, a tojásos ételek és a májas fogások fűszere. Segít megőrizni a gyomor és a bélrendszer egészségét, de használják depresszió és ínygyulladás kezelésére isForrás: Origo