Keveset eszünk ebből a gyümölcsből pedig vitamin szupersztár

2020.05.26. 13:41

A ribizli egy bogyós gyümölcs tele antioxidánsokkal és egyéb növényi vegyületekkel. A bőrünk és a szemünk különösen imádni fogja, ha beépítjük az étrendünkbe, de az egész szervezetünk hálás lesz érte. Hihetetlenül gazdag C-vitaminban, szerves savakban, illóolajokban, mikro- és makrotápanyagokban.

Gyulladásgátló tulajdonságok

A testben jelenlévő gyulladások szív- máj- és vesebetegségeket okozhatnak. A gyulladásgátló vegyületekben gazdag ételek csökkenthetik a jelenségek kialakulásának kockázatát. A ribizliben található antioxidánsok megakadályozzák a gyulladásos rendellenességek súlyosbodását.

Nyugtatja a gyomrot, segíti az emésztést

Ezek a bogyók bőséges forrásai a flavonoidoknak és a pektinnek, amelyek segítik az emésztést. Emellett fokozzák a bélmozgást,

tehát székrekedés ellen is kiváló.

Szórjuk meg ribizlivel a nyers salátánkat, így még többet tehetünk gyomrunk egészségéért.

A ribizli egy savanykás bogyós gyümölcsForrás: Shutterstock

Hatással van a koleszterinszintre

A magas rossz koleszterinszint növeli a szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. A kutatások szerint az antocianinokban gazdag étrend csökkentheti a rossz koleszterinszintet. A ribizli pedig bőségesen tartalmaz ebből az antioxidánsból.

Vitamin szupersztár

Számos vitamin kiváló forrása, mint az A-, B5-, B6-, B1-, E- és C-vitamin. Ugyanakkor tény, hogy a legjelentősebb ezek közül a C-vitamin. Ezáltal fokozza az immunrendszer egészséges működését.

Fogyókúrába is tökéletes

A ribizli egy savanykás bogyós gyümölcs, amiből következik, hogy csekély a cukortartalma. Ezért még egy szigorú diétában is megállja a helyét. Bátran ehetjük, hiszen nagyon egészséges, ráadásul méregtelenítő hatása is van.

Védi a szemet

A benne lévő antocianinok a látásfunkciókat és a szem egészségét is javítják azáltal, hogy fokozzák az idegek működését és a véráramot.

Lelassíthatják az öregedéssel járó látásromlás kialakulását, megőrzik a szemszövetek egészségét.

Ribizli a konyhában

Készíthetünk belőle csatnit, lekvárt, szörpöt, lehet sütemények és turmixok alapanyaga, palacsinták tölteléke, de belekeverhetjük a gofri tésztájába is.

Isteni a belőle készült fagylalt, és még a csirkével is jó párost alkotnak. Lehet belőle kompót, öntet, salátalapanyag, krémleves és tea is.

A ribizli szezonja májusban kezdődik, egész nyáron lehet frisset kapni. Érdemes hamar elfogyasztani, mert gyorsan megromlik. A vásárlást követően tároljuk a hűtőben.

Édes ribizlihab

Hozzávalók:

  • 1 doboz habtejszín
  • 150 g porcukor
  • 350 g ribizli

Elkészítés:

Verjük fel a habtejszínt egy tálban, majd dolgozzuk el benne a cukrot.
Ha a hab már jó kemény, dolgozzuk el benne a ribizliket is.
Keverjük még néhány percig, azután szedjük pohárba és tegyük a hűtőbe fél-egy órára.
Tálaljuk ribizlivel megszórva.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: