Szingapúrban betiltják a magas cukortartalmú italok reklámozását

cukor
Vágólapra másolva!
A magas cukortartalmú italok reklámozására szóló tilalmat Edwin Tong, a jogügyért és az egészségért felelős államminiszter jelentette be. Ennek oka a túlzott cukorfogyasztásban keresendő.
Vágólapra másolva!

2018-ban arról számoltak be, hogy Szingapúrban az emberek átlagosan

napi 12 teáskanál cukrot fogyasztanak.

A WHO a napi ajánlott cukorbeviteli mennyiséget a nők esetén 2,5 grammban, vagyis 6 teáskanálban, férfiak esetén pedig 3,7 grammban határozza meg.

Ezért az Egészségügyi Minisztérium 2016-ban indított egy kampányt, amelynek célja, hogy csökkentsék a cukorbetegséget az országban.

A magas cukortartalmú italokra vonatkozó hirdetések tilalmán túl az Egészségügyi Minisztérium szerint színkóddal ellátott tápanyag-összetételű címkéket akarnak bevezetni a magas cukortartalmú italokra, hogy a fogyasztókat megfelelően tájékoztathassák. Így tudatosan dönthetnek az egészségük érdekében.

Sőt, fontolóra akarják venni a cukortartalom kiemelését is a címkén, hogy még inkább figyelmeztetni tudják a fogyasztókat a magas cukortartalomra.