Olajos magvak: az egyik fokozhatja a teltségérzetet, a másik a májműködést

2019.10.06. 14:12

A gyümölcsök, a zöldségek és a hüvelyesek olyan alapanyagok, amelyek a legtöbb háztartásban kiemelt helyet foglalnak el. Ezek rendkívül sok tápanyagot tartalmaznak. Ám ott vannak az olajos magvak, amelyekről általában megfeledkezünk. Pedig ezekben is rengeteg vitamin és ásványi anyag van.

A napraforgómag az egyik legjobb E-vitamin-forrás, védi a sejteket a szabad gyökök által okozott károktól. Növényi alapú vegyületeket tartalmaz, amelyek csökkenthetik a koleszterinszintet és erősíthetik az immunrendszert.

A szezámmag is tápanyagok széles választékát vonultatja fel,

mint a vas, a foszfor, a cink, a B1-vitamin, a kalcium és a réz. Csökkentheti a koleszterinszintet és a magas vérnyomás kockázatát, a gyulladást, illetve az oxidatív stresszt.

Az olajos magvak is tápanyagban gazdagokForrás: Shutterstock

Ami a tökmagot illeti: 100 gramm biztosítja a napi ajánlott fehérjebevitel 38%-át. Kiváló B-vitamin-forrás. A benne lévő L-triptofán nevű vegyület hatással van a hangulatra. Szintén magas fehérjetartalmú a kendermag, amelyben mind a 9 esszenciális aminosav megtalálható. Gazdag továbbá magnéziumban, B1-vitaminban és cinkben.

A lenmag rostot és Ómega-3 zsírsavat tartalmaz, ezáltal javíthatja a bél egészségét és csökkentheti a koleszterinszintet.

Mangán, magnézium, B1-vitamin és polifenol is van benne, ami egy antioxidáns. A köménymag sem bújhat el a többi között szégyenében, ugyanis fehérjét, kalciumot, káliumot, rostot, magnéziumot és vasat tartalmaz. Jól lehet kezelni vele a megfázást és az emésztőrendszeri problémákat.

Hozzájárulhat a máj és a vese működéséhez, ezáltal javítja az immunrendszert.

Chiamag szintén gazdag rostban, fehérjében, magnéziumban, mangánban és kiváló antioxidánsforrás. Ez az Ómega-3 zsírsav egyik leggazdagabb forrása. Segítheti a vércukorszint csökkenését, fokozhatja a jóllakottság érzését.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: