A tél előtt különösen fontosak a vitaminok

2019.09.30. 10:36

A téli időszak előtt különösen fontos, hogy elég vitamin jusson a szervezetbe - közölte Kerekes Dániel személyi edző az M1 aktuális csatornán.

Azt mondta, a multivitamin-készítmények nem ajánlottak, helyette inkább vegyes táplálkozással érdemes kezelni a vitaminhiányt.

A gyakori izomgörcs magnéziumhiányt, a száraz bőr E- és A-vitaminhiányt, a sós ételek iránti sóvárság pedig B-vitaminhiányt jelezhet

– tudatta.

Hozzátette továbbá, hogy érdemes mindig a szezonális zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztani.

Érdemes mindig a szezonális zöldségeket és gyümölcsöket fogyasztaniForrás: Shutterstock

Az októberben szezonális zöldségek és gyümölcsök, illetve, amelyek az előző szezonból tárolhatóak:

alma, bab, birsalma, brokkoli, burgonya, cékla, cukkini, dió, fejes káposzta, fejes saláta, fekete retek, földi mogyoró, füge, hagyma, kapor, karalábé, karfiol, kelbimbó, kelkáposzta, kínai kel, körte, mandula, naspolya, őszibarack, paprika, paradicsom, pasztinák, petrezselyem, póréhagyma, sárgarépa, sóska, spenót, sütőtök, szeder, szőlő, tök, újhagyma, zeller, zöldborsó, zöldpaprika.

TOVÁBBI ÉRDEKES CIKKEK, RECEPTEK AZ ORIGO GASZTROROVATÁBAN: