Ez alapján választanak borokat a magyarok

Vágólapra másolva!
Elsősorban mindennapi fogyasztásra vásárolunk borokat, és legtöbbször szuper- és hipermarketből szerezzük be. A vásárlásnál az íz mellett elsősorban a szín és az ár a döntő.
Vágólapra másolva!

A legfiatalabb fogyasztók az átlagnál alacsonyabb tudással rendelkeznek a borokkal kapcsolatban, emellett árérzékenyek is. Különböző üzlettípusokban vásárolnak, inkább többször kevesebbet, több márkát próbálnak ki. A kor előrehaladtával már többet tudunk a borokról, magasabb árú tételeket veszünk, és inkább a megszokott márkák jellemzik a vásárlást. Egy hónapban kevesebb alkalommal, de több palackot teszünk a kosárba.

Forrás: Ital Magyarország

A magas és közepes vagyoni státusszal rendelkezők előszeretettel vásárolnak borászatoknál és borszaküzletekben.

A magyar fogyasztók 95 százalékban magyar borokat vesznek és fogyasztanak,

közel háromnegyedük pedig egyáltalán nem iszik külföldi bort – mondta el Szabó Ádám marketingszakember.

Fehér borok közül prémium kategóriában a sauvignon blanc, a cserszegi fűszeres és az Irsai Olivér minden árkategóriában nagyon népszerű.

A rozékra kevésbé jellemző a szezonalitás, mint a vörös és a fehér borokra; télen is előszeretettel vásároljuk őket. A legnépszerűbb tételek, azaz az úgynevezett tömegborok, egy-egy történelmi borvidék száraz fajtaborai, 500-1000 Ft közötti árkategóriában.