Tudjuk, mit eszünk idén nyáron

google gasztrotrend
Vágólapra másolva!
Az amerikai piac számos területen irányadónak számít, internetes témákban pedig különösen, mivel ott neteznek a legtöbben a legtöbbet és a legrégebben. A Google keresések gasztronómiai vonatkozásaiból az is kiderülhet, mi lesz a menő 2016 nyarán.
Vágólapra másolva!

A Google keresési trendjeiről időről-időre nyilvánosságra hoz egy jelentést, amiből aztán sokan sokféle következtetést szoktak levonni. Az ételekkel és főzésekkel kapcsolatos idei elemzésből akár az is kiderülhet, mit fogunk enni az elkövetkező hónapokban. De az, hogy mi foglalkoztatja mostanában a felhasználókat, egészen biztosan benne van.

Ez a divat! Forrás: Origo

Az igen csinosan összerakott, szépen illusztrált jelentés három különböző kategóriába sorolja az éppen trendi kereséseket.

Tartósan növekvők

Ide tartoznak azok a témák, amelyeket az utóbbi években folyamatosan egyre növekvő arányban kerestek. Ilyen például a ramen nevű ázsiai leves, amit már Budapesten is több helyen megkóstolhatunk és mi is írtunk róla, a rigatoni nevű, nagyméretű olasz tészta, illetve a kuglóf torták. Viszont nem tapasztaltunk különösebb érdeklődést a linguine nevű szintén olasz tészta vagy az empanada elnevezésű mexikói étel iránt. Főleg

nem látjuk sajnos, hogy a hazai vásárlók számára prioritás lenne a természetes úton készült császárszalonna

megtalálása, pedig milyen jó is lenne, ha ez számítana.

Szezonális növekvők

Az ebben a csoportban szereplő trendek a Google meghatározása szerint időről-időre visszatérnek, még ha néha le is csökken irántuk az érdeklődés. És valóban, a pho népszerűsége itthon is hullámokban növekszik, a sertéslapockát is fel-felfedezik az éttermek, az éjszakai zabpehelyről pedig mi is írtunk tavaly, mint remek reggeli opcióról. A keserű dinnyével kapcsolatos érdeklődést viszont még nem nagyon tapasztaltunk errefelé.

Hirtelen növekvők

Ezek a trendek a Google szerint csak az utóbbi hónapokban váltak ismertté, a prognózisok nem tartják őket tartósnak. Tekintettel azonban például a kurkuma félelmetes hírnevére, azért ezt kétségbe vonjuk, főleg pedig azt nehéz elhinni, hogy a kovászos kenyér hamarosan csak úgy eltűnik a süllyesztőben.

A funfetti nevű színes cukorkáról viszont könnyen el tudjuk képzelni, hogy nemsokára senki nem emlékszik majd rá

és az a gyanúnk, hogy a karfiolköret sem hiányzik majd túl sok embernek, ha valóban elfelejtik egy idő múlva.

Bár a Google keresési trendjei számos területen valóban sokat segítenek a szakemberek döntéselőkészítésében, azért éttermet nem nyitnánk ez alapján. A teljes jelentést ide kattintva tudja megtekinteni.