Mégiscsak létezik ingyenebéd

instagramm blogger
Vágólapra másolva!
Azt, hogy bloggerkedésből meg lehet élni, illetve virágzó bizniszt lehet rá építeni, eddig is tudtuk. Mármint persze külföldön, ott is főleg Amerikában, ami a világ legnagyobb és legfejlettebb közösségi média piaca. Mostanra oda jutottunk, hogy az Instagram legnépszerűbb felhasználói már azért is pénzt kaphatnak, hogy megegyenek valamit. 
Vágólapra másolva!

Amióta csak létezik a közösségi média, legendák szólnak arról, mennyi pénzt lehet keresni, ha az embernek elég követője van. A hír igaz, legalábbis az angolszász piacokon aránylag sokan jól megélnek abból, hogy recepteket, ruhákat vagy sminket posztolnak rendszeresen. Az is megtörténhet, mint például a Pioneer Women esetében, hogy a blogger könyveket ad ki, saját tévéműsora lesz, egyszóval márkává válik. A magyar interneten is léteznek ilyen példák kicsiben, Mautner Zsófi vagy Bodrogi „Fűszeres” Eszter is hasonlóan indult.

Sokan csak ételeket posztolnak Forrás: Zirig Árpád

Az Instagram, ahol a szöveges lehetőségek aránylag korlátozottak, különösen érdekes műfaja a közösségi médiának, mivel leginkább mobilfelületen látható, aránylag kicsi képeken keresztül történik a kommunikáció. Ettől függetlenül

egy-egy fogás vagy étterem pillanatok alatt népszerűvé válhat

egy időre és mivel a hagyományos média is beszámol a trendekről, a hatás jóval erősebb is lehet. Ahogy mi is írtunk már az Instagram alapján például az esőcsepp tortáról vagy a szusiburgerről, bár ez persze nem befolyásolta különösebben az adott termékek sorsát.

A Bon Appetit magazin most külön összeállításban vizsgálta meg, hogyan is működnek a legbefolyásosabb csatornák. Iparági beszámolók alapján vannak emberek, akik hónapok óta nem fizettek egyetlen falásnyi ételért sem, mert a több százezer követőjüknek köszönhetően folyamatosan etetik őket. Emily Morse, a 625 ezer ember elérő @new_fork_city mögött álló blogger például arról számolt be, hogy amikor kiposztolta egy Lond Islanden található pékség fahéjas süteményét, másnap reggelre az összes elfogyott, ami még nem történt meg az üzletben. Így aztán nem csoda, hogy némi tekintélynek örvend a hirdetői piacon.

Forrás: Instagram

Az ilyen befolyásos bloggereket az éttermekkel foglalkozó PR-cégek folyamatosan bombázzák ajánlatokkal, de állítólag az is megtörténik, hogy maguk jelentkeznek az igényeikkel, konkrét felsorolásban részletezve, hol akarnak enni.

Az ingyen ebédhez és vacsorához már 150 ezer követő is elég lehet, legalábbis a 26 éves Jackie Gebel @noleftovers csatornája esetében biztosan. Gebel szerint valóban őrült dolog, hogy ennyi idősen folyamatosan kaviárt és homárt eszik a legjobb helyeken, de arra azért ügyel, hogy legalább borravalót hagyjon. A fotóblogger arra is felhívta a figyelmet, hogy rendkívül fárasztó folyton más emberek igényeit kiszolgálni és nem kellemes a saját kreatív ötleteit háttérbe szorítani a kvázi hirdetői posztok miatt. Nem mintha erre persze bárki is kényszerítené.

Forrás: Instagram

A nem különösebben profi képeket látva nehéz lehet megérteni, miért van ilyen hatással némelyik sok ezer emberre, de a közösségi média működése már csak ilyen. És összeszedni a megfelelő számú követőt egyáltalán nem kis munka, valóban szükség van hozzá bizonyos adottságokra. A valóban tehetségesek az eddigi példák alapján általában tovább lépnek, de olyan blogger is akad szép számmal, aki megelégszik a nem kis összegű bevétellel, amit a napi, akár többszöri posztolásért kap. Ez is egy munka végül is.