Minőség mindenek előtt - Növekedés az autóiparban

Vágólapra másolva!
A nemzetközi gazdaságokon végigsöprő recessziós hullám úgy néz ki érintetlenül hagyja a nagy autós cégeket, vagy azok a feltételezettnél is rugalmasabban reagálnak a nemzetközi és hazai piaci változásokra. Bizonyítja ezt az idén elsô háromnegyed évet összesítő és majdnem 13 százalék növekedést produkáló hazai eladás is.
Vágólapra másolva!

Ha csak az eladási számokat tekintenénk, a tavalyi évhez képest a növekedés lassult, a mögötes tartalmat tekintve azonban érdekes, bíztató következtetéseket vonhatunk le. Talán előre is vetíthetünk néhány dolgot.

Mielőtt cégekre, látszólagos, vagy tényleges nyertesekre bontanánk a hazai új autós piacot, tekintsünk ki a világba. Az Egyesült Államokban, Európában és persze főként Japánban komoly aggodalommal figyelték a lanyhuló gazdasági mutatókat. Az aggodalom tetteket, a tettek pedig eredményeket szültek, bizonyítva, hogy az autóipar nem csak a világméretű konjunktúra idején húzza magával az egyéb ágazatokat is. Az Egyesült Államokban például októberben rekordmértékű 26,4 százalékos eladásnövekedést regisztráltak, Nyugat-Európában pedig több, mint 8 százalékosat. Bár előbbiben a komoly hitellehetőség-javulás, az utóbbiban pedig a "nagy Euro valutaátváltási láz" is közrejátszhatott (akadnak olyanok akik inkább autót vesznek, mintsem az általuk "kétes" értékűnek ítélt euróba váltsák pénzüket), annyi biztos, hogy teljesítmény is áll mögötte.

Még ezeket az eredményeket is felül lehet múlni, hiszen a Japán gazdaság általános csődje mellett két óriáscég, a Honda és a Toyota, több mint 85 százalékos nyeresége szintén nem a véletlen műve. Ezek a tények az autóipar rugalmasságát, öntisztulási és fejlôdési képességét bizonyítják.