Vágólapra másolva!
A Mount Everestre tacskójával együtt készülő idős brit hölgyről szóló sztori csak a hegymászósporthoz szükséges felszereléseket gyártó Mammut cég reklámakciója volt - derült ki a kedden a cég által kiadott közleményből.

Szinte napra pontosan egy hónappal ezelőtt a világsajtó közölte azt a hírt, hogy egy Mary Woodbridge nevű 85 éves brit hölgy Daisy nevű tacskójával együtt meg akarja mászni a Mount Everestet, s erre már - a nő honlapja szerint - teljes erővel folynak az előkészületek. Még arról is szó volt a jelentésekben, hogy az idős alpinistajelölt nem a szokásos módon, vagyis az alaptáborból kiindulva táborról táborra akar haladni, hanem "egyenest akar eljutni kutyájával a célhoz".

Mint a Mammut marketingigazgatója, Michael Gyssler közleményben elmagyarázta, a "Woodbridge-jelenség a bolondítás és a dokumentum szavak angol megfelelőiből összerakott, mockumentary néven ismert (reklám)műfaj, amely úgy mutat be egy fiktív történetet, mintha az valóságos volna".

Gyssler szerint a hagyományos módszerekkel nehezen megközelíthető, legelszántabb hegymászók, alpinisták megszólítására választotta a cég ezt a műfajt.

- Nagyon örülünk annak, hogy fel tudtuk használni Mary Woodbridge alakját annak bizonyítására, hogy termékeink valóban olyan jók, hogy elveszik az emberek józan eszét - tette hozzá az igazgató.

Egyúttal felhívta a figyelmet arra: ha valaki ellátogat a honlapra, ott azonnal észreveheti a Mammut figyelmeztetését, hogy ne kövesse Woodbridge asszony példáját. A honlapon az is olvasható: "Figyelmeztetés: Az ilyen jó minőségű felszereléstől elmegy az ember józan esze!"