MULLER Yvan, (fra), Hyundai i30 N TCR team Yvan Muller Racing, portrait TARQUINI Gabriele, (ita), Hyundai i30 N TCR team BRC Racing, portrait MICHELISZ Norbert, (hun), Hyundai i30 N TCR team BRC Racing, portrait during the 2018 FIA WTCR World Touring Car cup race of Slovakia at Slovakia Ring, from july 13 to 15 - Photo François Flamand / DPPI.
Vágólapra másolva!
Fantasztikus időt, kategóriacsúcsot futott a túraautó-világkupa első szlovákiai időmérőjén Michelisz Norbert. A BRC Racing Team magyar versenyzőjét azonban az utolsó pillanatokban csapattársa megelőzte, így a magyar a második helyet szerezte meg a kvalifikáción. A szombati első futamon Gabriele Tarquini az élről, Michelisz a második helyről indulhat a Budapesttől 160 km-re fekvő, Dunaszerdahely melletti Szlovákia Ringen.
Michelisz már az időmérő első mért körén jó tempót ment, de hiába, mert pár perc után piros zászlóval megszakították az etapot a Cuprájával a sóderágyban veszteglő John Filippi miatt. A szünet azonban nem zökentette ki a ritmusból a magyar közönségkedvencet, aki az újraindításkor
2.09.664-es köridőt futott, ami a TCR-kategória csúcsának számít a szlovákiai pályán.
A magyar versenyző előnye olyan jelentős volt, hogy az időmérő nagy részén ki sem ment a pályára, a boxban figyelte, mit autózik a mezőny. Az utolsó percekben aztán csapattársával együtt kimentek,
Tarquini 2.09.312-es idővel elhappolta a pole pozíciót Michelisz elől, aki már nem tudott javítani az idején, maradt a második helyen.
A harmadik rajtkockát Yvan Muller szerezte meg 2.10.281-gyel, vagyis
a Hyundaiok visszatértek az élmezőnybe, az első három helyen mind i30 N TCR végzett.
Negyedik helyre a Peugeot 308 TCR-rel versenyző Aurélien Comte jött föl, a DG Sport Competition autójával. A mezőny negyedik Hyundaiaval Thed Björk a hetedik lett, de az ő autójában motort cseréltek, így csak a rajtrács végéről indul a szombat délben kezdődő első futamon.
A jó teljesítmény ellenére Michelisz meglehetősen csalódottan nyilatkozott az Origónak a helyszínen. "Meg lehetett volna az első hely, volt egy apró hiba a végén, az utolsó próbálkozás utolsó szektorában.
Picit nyilván bosszús vagyok, de összességében látni kell, hogy az autó nagyon jól működik, sokkal jobban, mint ahogyan számítottam,
ez majd szerintem az este további részében kompenzálni fogja a csalódottságomat. A második szabadedzésen próbáltunk már egy új gumis kört, ott jó volt a tempó, de nem akartuk tovább használni az autót, mint amennyire muszáj. Aztán az időmérő elején már magabiztos voltam, de
nem számítottam rá, hogy ekkora különbséggel elől lehetünk, nagy harc volt Gabrielével az első helyért."
Ugyanezt mondta az érintett Gabriele Tarquini is, a BRC Racing Team olasz versenyzője. "Nagyot csatáztunk Norbival a végén, végül nem jött ki jobban.
Tavaly nyáron teszteltünk itt, az akkori adatok sokat segítettek abban, hogy megtaláljuk erre a hétvégére a legjobb beállítást.
A lehető legjobb helyen vagyunk ahhoz, hogy a szombati versenyen jó eredményt érjünk el" - mondta az időmérő után az olasz versenyző.
Az időmérő harmadik leggyorsabbja, az Yvan Muller Racing Hyundaiaval versenyző francia Yvan Muller kérdésünkre elmondta, a saját teljesítményével elégedett, de az autóéval nem. "
Elmondhatatlanul alulkormányzott volt az autóm, iszonyatosan küzdöttem vele, ilyen körülmények között örülhetek a harmadik helynek,
de őszintén mondom, messze van most a tökéletestől az autó.
Látva, hogy milyen küzdelmes volt új gumikon az időmérő, egyáltalán nem várom a versenyt.
Viszont a pályát szeretem, rengeteg jó emlékem van innen, szereztem néhány pole pozíciót és futamgyőzelmet is, na meg remek vizísí lehetőségek vannak a környéken.
Michelisz Norbert azt is elárulta, hogy három héttel ezelőtti portugáliai tömegbalesetben megsérült jobb keze szépen gyógyul, de még nem tökéletes. "Jól vagyok, a kezem versenyzés szempontjából száz százalékos, de a hétköznapi életben még nem tudok nehezet emelni vele, edzéseken semmilyen gyakorlatot nem tudok végezni vele, de ehhez hozzátartozik, hogy pihentetnem kellett.
Az időmérőn nem befolyásol, a futam viszont már más tészta, ott alapvető veszély a rásérülés.
Mentálisan egyáltalán nem zökkentettek ki a Vila Realban történtek, volt már ennél nagyobb balesetem is.
Az, hogy meggörbült az autóm bukócsöve, az annak köszönhető, hogy olyan helyen találta el a másik autó az enyémet, ahol nagyon kicsi a gyűrődési zóna,
de semmilyen nyoma nem maradt bennem a történteknek."
A mezőny másik két magyar versenyzője, a Zengő Motorsport színeiben autózó Nagy Norbert a 18., Szabó Zsolt a 22. helyről indul a versenyen.
A WTCR első szlovákiai futama szombaton délben kezdődik.