Következő mérkőzések
Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc
Vágólapra másolva!
Finoman szólva sem szofisztikáltan mondta el véleményét a TCR-szériában érvényes teljesítmény-kiegyenlítő rendszerről Dusan Borkovic. A Target Competition szerb versenyzője a TCR Európa-kupa belgiumi hétvégén mondta ki kendőzetlenül, mit gondol a BoP-ról (Balance of Performance).

A rendszer lényege, hogy a TCR-homologizációval futó sorozatokban próbálják közel hozni egymáshoz az autók teljesítményét, vagyis a leggyorsabbakat visszalassítják a mezőny többi részéhez. A túraautó-világkupára és a TCR különböző regionális szériáira egyaránt érvényes szabályzat alapján az első hétvégéken éllovas Hyundai-ok a büntetősúlyok mellett más hátráltatást is elszenvedtek: 100 mm-re emelték a kocsik hasmagasságát, a motorerőt pedig 97.5 százalékra vetették vissza. Ezekkel a paraméterekkel futottak a versenyautók Zandvoortban - ahol a WTCR és a TCR Európa-kupa aktuális fordulóját egyszerre rendezték. Múlt hétvégére, az európai sorozat spai állomására mindössze 1 centit kaptak vissza a Hyundai-ok, vagyis 90 mm-es hasmagassággal, de továbbra is csökkentett motorerővel és büntetősúllyal futottak.

Dusan Borkovc szerint a BoP miatt életveszélyben vannak a versenyzők Forrás: www.tcr-series.com

A Hyundai i30 N TCR-rel versenyző Dusan Borkovic a tőle megszokott szabadszájúsággal fakadt ki a korai márkát sújtó nehezítések miatt. A szerb pilóta szerint az aktuális BoP-vel a Volkswagen Csoport autóinak akarnak kedvezni a döntéshozók, amit egyáltalán nem tart igazságosnak.

"Ez elég veszélyes így, mert egy veszélyes pályán versenyzünk, ahol

A határon autóznak, hogy ne veszítsenek hat tizedet vagy egy másodpercet egyetlen ki..szott szektorban" - idézi a www.touringcars.net a szerb versenyzőt.

A BoP most nem a Hyundai-oknak kedvez Forrás: www.tcr-series.com

"Ha ez így folytatódik, akkor ki fogok szállni.

Drága az életem, nem akarom kockáztatni csak azért, hogy a maximumot hozva is 15 km/órával lassabb legyek az egyenesben, miközben a BoP-ről döntők képtelenek tisztán látni az eredményeket.

Tényleg életveszélyben vagyunk, mégis csak én vagyok elég tökös ahhoz, hogy ezt ki is mondjam."

A Dusan Borkovic által emlegetett változtatásoknak magyar érintettjei is vannak: a WTCR-ben Michelisz Norbert a BRC Racing színieben szintén Hyundai-jal megy, ahogy saját csapata, a TCR Európa-kupában szereplő M1RA is Hyundai i30 N TCR-rel hajt a bajnoki címért, de mostanáig egyik csapat vagy versenyző sem kommentálta a BoP-t.

Mindent egy helyen az Eb-ről