Vágólapra másolva!
Ha női kézilabdázóink nem jutnak a legjobb nyolc közé egy világversenyen, a magyar szurkoló hajlamos temetni az egész válogatottat. Eredménycentrikus országunkban Michelisz Norbert az üdítő kivétel: világbajnoki 2. helye ellenére népszerűsége töretlen, a hazai sportrajongók bajnokként ünneplik. Mi ennek az oka, hogyan dolgozta fel az idei kudarcokat (és sikereket), mik a tervei 2018-ra? Interjú.

Michelisz Norbert az év elején azt mondta, az nyeri idén a túrautó-világbajnokságot, aki a szezonban a legegyenletesebb teljesítményt nyújtja. Igaza lett: hiába volt három győzelemmel, számos dobogóval és három pole pozícióval a magyar pilóta a mezőny leggyorsabbja, végül riválisa, a svéd Thed Björk hódította el a trófeát Katarban.

Ez számára nagy csalódás volt. Most már valamivel jobban érzi magát, de még eltart egy ideig, mire helyre teszi magában a történteket.

Michelisz Norbert három pole pozícióval és három győzelemmel bizonyította, hogy ő a WTCC-mezőny leggyorsabb pilótája. Idén ez nem volt elég a vb-címhez Fotó: Csudai Sándor - Origo

Fel tudja idézni, mi történt Katarban azok után, hogy befejeződött a szezon utolsó versenye?

A második katari futam után megtartottuk az értékelést a csapattal, ami év vége lévén a szokásosnál tovább húzódott.

Ő repült haza a kislányunkhoz, én meg Japánba, ahol a Honda évzáró rendezvényét tartották. Most először kaptam erre meghívást, de jó élmény volt. Egy társaságban voltam a Honda többi pilótájával, Jenson Buttonnal, Stoffel Vandoorne-nal és a MotoGP-világbajnok Marc Márquezzel. Most is megkaptam a szokásos ölelésemet Jamamoto-szantól (Jamamoto Maszasi, a Honda Motorsport igazgatója), de ezúttal egy bocsánatkérés is járt mellé.

Jól értjük, hogy a Honda egyik igazgatója bocsánatot kért a katari technikai hibákért, a kínai kizárásért, az elfecsérelt pontokért?
Igen, és ez jólesett. Főleg, mert nagyon csalódott voltam a vb-cím elvesztése miatt.

A Kínában gyűjtött, majd elvesztett 27,5 pont még nem lett volna elég Thed Björk megelőzéséhez, aki 28,5 pont előnnyel lett világbajnok. Viszont sokkal kedvezőbb helyzetbe hozta volna a magyart a vb hajrájában Forrás: DPPI/Frederic Le Floc H

Úgy utazott el Katarba, hogy nagyon nyerni akart, de reálisan látta a helyzetet. Tudta, hogy a losaili pálya adottságai miatt a Volvók sokkal esélyesebbek lesznek?

A szabadedzésen pályacsúcsot futottam, és a verseny előtti éjszaka – idén először – úgy feküdtem le, hogy azt mondtam a feleségemnek: most én vagyok az esélyes. Kirobbanó formában éreztem magam.

Michelisz idén először "kirobbanó formában" érezte magát Katarban. Kár, hogy a technika ebben nem támogatta Fotó: Csudai Sándor - Origo

Aztán másnap, az időmérőn minden félrecsúszott. Fékhiba miatt nem tudtam befejezni a gyors körömet, pedig ha sikerült volna, akkor enyém a pole pozíció, és szinte biztos, hogy az egyik futamgyőzelem is.

A csalódott autóversenyzők ritkán tudják türtőztetni magukat. Öntől viszont még egy szitokszót sem hallottunk. Tudatosan fogta vissza magát?

Alapvetően nyugodt ember vagyok, de Matics Zsolttal, a személyi edzőmmel nagyon sokat dolgoztunk a pszichológiai felkészítésemen.

Bevallom, olykor nehezemre esik türtőztetni magam, de hiszek abban, hogy az ilyen apróságok, mint a fegyelmezettség a végén hozzájárulnak a sikerhez.

Személyi edzője segítségével nemcsak a fizikai, hanem a pszichés felkészülésre is hangsúlyt fektet Forrás: Fit4Race

Ha a tényeket nézzük, a világbajnoki cím mégiscsak azon ment el, hogy a két kínai futamról kizárták a Hondákat egy műszaki szabálytalanság miatt, ezzel 27,5 pontot veszített. Ez több, mint egy győzelemnyi előny. Vajon egy picit sem neheztel a Honda gyári versenyautóit felkészítő JAS Motorsportra?

A kínai kizárás csalódás volt, de a katari fékhiba még rosszabbul érintett. Kína után rögtön jött Japán, ahol az egyik futamot megnyertem, másfél pontra felzárkóztam Björk mögé, aztán elvették a kínai pontjaimat.

Persze, azon is elgondolkoztam, hogy ha mindez nem történik, 25-30 pont előnnyel érkeztem volna a katari fináléra, és akkor a volvósoknak kellett volna futniuk a pénzük után.

Úgy tudta kezelni a buktatókat, hogy utána mindig jött egy biztató eredmény. A szezon végére mentálisan elfáradt Fotó: Csudai Sándor - Origo

Év közben a mélypontok után mindig jött egy reményt keltő eredmény. A csapnivaló hungaroringi hétvégét követően pole pozíció és dobogó a Nürburgringen, majd győzelem Portugáliában. A kizárás után edzéselsőség és győzelem Japánban. De az utolsó hónapban minden tartalékot kiadtam magamból, nagyon elfáradtam.

Ha tudni szeretné, szíve szerint kihez repült volna Michelisz Norbert egyenesen Katarból, lapozzon!