Vágólapra másolva!
Ezúttal a Castrol, a Continental és a Johnson & Johnson szüntette meg a megállapodást a Nemzetközi Labdarúgó Szövetséggel.

Az újabb szponzorok kiválásával immáron öt olyan cég van, amelyik megszüntette a kapcsolatot a FIFA-val. A távozásokban főszerepet játszhatnak a szövetséggel kapcsolatos korrupciós vádak, bár ezt hivatalosan nem erősítették meg a cégek. Mindenesetre az biztos, hogy a FIFA komoly veszteségekkel számolhat, hiszen korábban már a Sony és Fly Emirates is úgy döntött, hogy nem hosszabbítja meg a lejáró megállapodást.

A Telegraph becslése szerint ez egy négy éves ciklus alatt körülbelül egymilliárd fontos kiesést jelenthet. A FIFA a korábbi döntések óta több lehetséges szponzorral is tárgyal. Az Emirates bejelentését követően a Qatar Airways légitársasággal egyeztettek, a Sony helyére pedig a Samsung jöhet. Az már eldőlt, hogy a 2018-as világbajnokság hivatalos partnere a Gazprom lesz.

A FIFA működésével kapcsolatos korrupciós vádak a dél-afrikai világbajnokságot követően kerültek elő, miután kiderült, hogy a 2018-as világbajnokságot Oroszország, a 2022-es tornát pedig Katar rendezheti meg. Különösen utóbbi váltott ki nagy sajtóvisszhangot.

A korrupciós vádak miatt a FIFA kénytelen volt belső vizsgálatot is folytatni. Az elkészült jelentésnek azonban nem lett következménye, ami miatt a vizsgálatot folytató Michael Garcia lemondott posztjáról.

A távozó szponzorok befolyásolhatják a FIFA működését, ugyanis a következő elnökválasztást május 29-én tartják, ahol Jérome Champagne, Ali bin al-Husszein és David Ginola lesznek a kihívói Sepp Blatternek.