A Dunaszerdahely melletti pályán a délelőtti szabadedzések után a kora délutáni időmérő is hidegben, csöpögő esőben zajlott, de a kevés csapadék nem igazán zavarta a WTCR mezőnyét.
Michelisz Norbert nagyjából az időmérő első harmadában az élre is állt 2.09.873-as köridejével, sokáig tartotta is a pole pozíciót, ám nem sokkal a vége előtt márkatársa, a holland Nicky Catsburg 2.09.498-as köridővel átvette a vezetést. Michelisz tudott még szépíteni, 2.09.526-ra faragta le saját legjobbját, de a vezetést nem tudta visszavenni. Ez azt jelenti, hogy mindössze 28 ezreden múlt az első rajtkocka a magyarnak, aki azonban így sem bánkódott az eredmény miatt.
Az Origónak a helyszínen azt mondta, az első pillanatban, amikor megtudta, hogy visszacsúszott a második helyre, bosszankodott, de a kocsiból már elégedetten szállt ki.
Jó volt a köröm, ez most nem rajtam múlt, nem tudtam volna ennél sokkal gyorsabban menni, szinte a maximumot kihoztam magamból, az autóból és a lehetőségekből,
ugyanannyi maradhatott benne körülbelül, mint amennyi Nickynek." Michelisz arról is beszélt, hogy az első helyen zárt szabadedzés után a másodikon miért végzett a kilencedik helyen. "Különböző dolgokat próbálgattunk, az időmérőre és a futamra is készültünk. Azért változhattak az erőviszonyok a két szabadedzés között, mert egymáshoz képest lehet, hogy pont fordítva voltunk a többiekkel.
Elégedett voltam mindkettővel, sokkal elégedettebb, mint a Hungaroringen."
A WTCR mindhárom szlovákiai futamát vasárnap rendezik. Hogy emiatt kell-e külön taktika az első futamra, Michelisz Norbert az Origónak a következőket mondta: "Nyilván mindig benne van, hogy picit óvatosabb az ember az első futamokon, de az első versenyen első sorból rajtolhatok, ami mégsem a mezőny közepe.
Valójában a következő időmérő a kérdés, vagyis az, hogy a fordított rajtrácsos és a harmadik versenyen honnan rajtolok majd."
Utolsó kérdésünkre, le tudja-e és le fogja-e rajtolni Catsburgot vasárnap reggel, a hímesházai versenyző egyértelmű és határozott választ adott:
"Le. Persze!"
Így legyen.
A harmadik helyet a kínai Ma Quingha szerezte meg a Mulsanne SRL Alfa Romeo Guilietta TCR-ével. A KCMG magyar versenyzője, Tassi Attila a 23. lett a Honda Civic TCR-rel.
A Hyundai másik két versenyzője tízbe sem jutott: Gabriele Tarquini a 13. helyen végzett, de a Hungaroringről hozott magával egy öt rajthelyes büntetést, így csak a 18. rajtkockából indulhat, Augusto Farfus pedig mögüle, a 19. helyről rajtol majd a vasárnap 10.45-kor kezdődő első futamon.
A WTCR szlovákiai hétvégéjének további menetrendje:
Péntek
16.40 - második időmérő
Vasárnap
10.45 - első futam
15.15 - második futam
16.45 - harmaduk futam