Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) közel háromezer motorellenőrzést végzett a vasárnap véget ért Tour de France-on, de mindegyik negatív eredményt hozott.

A mágnesszkenneres technikával, illetve röntgensugarakkal végzett tesztek célja az volt, hogy kiszűrjék az esetleges csalókat, akik a vázba épített motorral akarnak előnyt szerezni.

Az UCI közlése szerint azonban mind a 2852 ellenőrzés negatív lett.

A szakaszgyőztesek és az adott napon összetettben vezető versenyző kerékpárját minden alkalommal ellenőrizték.

És hogy erre miért van szükség? Az utóbbi években elterjedtek azok a felvételek, amelyek meglehetősen gyanúsak az úgynevezett mechanikai dopping szempontjából. A leghíresebb talán Ryder Hesjedalé. A kanadai kerekes 2012-ben megnyerte a Giro d'Italiát, de ezt is elhomályosítja 2014-es bukása, ami után a bringája meglehetősen furcsán viselkedett. Az alábbi videón jól látható, hogy a hátsó kerék szinte biztosan hajtva van még akkor is, amikor már senki nincs a gépen. Az eset nagy port kavart, ezért az UCI azóta nagy hangsúlyt fektet ennek ellenőrzésére.