Komoly változások a WTCR-ben, harmadával csökken a futamok száma

FIA WTCR, Andy Priaulx, Lynk & Co, Rob Huff, Makaó
PRIAULX Andy, (GRB), Cyan Performance Lynk & Co, Lynk & Co 03 TCR, depart start during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Macau, Circuito da Guia, from november 14 to 17 - Photo Clement Marin / DPPI
Vágólapra másolva!
Fontos szabályváltozásokra tesz javaslatot a túraautó-világkupa (WTCR) promótere, amit az FIA a Motorsport Világtanács következő ülésén hagyhat jóvá. A költségek féken tartása érdekében egyszerűsítik a lebonyolítást, kevesebb verseny lesz és a hétvégéket két napba sűrítik.

Jelentős megszorításokat jelentett be a túraautó-világkupa (FIA WTCR) promótere a 2020-as szezon kezdetétől, reagálva a romló piaci környezetre. A költségcsökkentést megcélzó lépéseket eredetileg 2021-re szánták, de egy évvel hamarabb alkalmazzák, amennyiben az FIA Motorsport Világtanácsa a következő, 2020. március 6-án esedékes ülésén jóváhagyja a javaslatcsomagot.

A reformot azzal indokolták, hogy kezdenek elharapózni a költségvetések, visszaszorulnak a privát csapatok és a koronavírus is hatást gyakorol a világgazdaságra. Ezzel együtt a nevezési határidőt is kitolták 2020. március 6-ig, holott a korábbi években már január végén teltházas volt a WTCR mezőnye.

Az idei szezontól 30 helyett csak 20 alkalommal rajtol el a mezőny Forrás: Clement Marin / DPPI/Clement Marin

A legfontosabb szabályváltozások a versenyzés formátumát érintik: ahol csak lehet, kétnapos lesz a rendezvény, mindössze egy időmérő edzés lesz, amit három részre bontva rendeznek majd meg. Ehhez kapcsolódik, hogy az eddigi három futam helyett minden helyszínen csak kétszer rajtolnak majd el a versenyzők. A Nordschleife kivételével a

a második futam három körrel hosszabb lesz majd az elsőnél. Az első futam részben fordított rajtrácsos lesz, a második rajtsorrendjét az időmérő kombinált eredménye határozza majd meg.

A hétvégék folyamán tehát két szabadedzés, egy időmérő és két futam zajlik majd, mindkettő vasárnap, ennek ellenére további közönségeseményeket terveznek a szervezők, erről azonban egyelőre nem adtak részletes tájékoztatást.

A VW és az Audi lényegében kiszállt a világkupából, így nehéz összehozni a mezőnyt is Fotó: Csudai Sándor - Origo

A csapatoknál dolgozók létszámát is korlátozzák, a kétautós istállóknál maximum 12-en, a háromautósoknál maximum 18-an állhatnak munkába, de maximum 10-en foglalkozhatnak az autókkal, ezt külön karszalag jelzi majd. Csökken a felhasználható gumik száma is, a Hungaroringen fejenként 18, utána minden hétvégére fejenként 12 Goodyear szettet kapnak a pilóták.

– jelentette ki François Ribeiro, a Eurosport Events igazgatója. – A WTCR promótereként nem csökkentjük a közvetítések műsoridejét és a marketing terén tett erőfeszítéseket azért, hogy megvédjük a rajongóknak kínált terméket és a csapatoknak, valamint a szponzoroknak nyújtott nyilvánosságot.”