Vágólapra másolva!
Hamarosan bemutatkozik a különböző TCR-sorozatokba szánt Cupra Leon új változata, ami egy ritkán használt technológiát is felvonultat: egyes alkatrészeit 3D nyomtatással állítják elő.

Noha az Audi és a Volkswagen lényegében távozott a túraautó-világkupából (WTCR) és a TCR Europe-ból, a konszernhez tartozó SEAT sportos márkája, a Cupra fenntartja a jelenlétét és február 20-án bemutatják az idei szezonra szánt Leont, ami a nemrég leleplezett utcai változat alapján készül.

Noha a TCR egyik jellegzetessége, hogy az autók ápolnak némi rokonságot a nagyközönség számára is elérhető modellekkel, a Cupra Leon Competición különleges alkatrészeket is felvonultat: több elemet is újszerű eljárással, 3D nyomtatással állítanak elő, miután a spanyol gyártó együttműködésre lépett a HP-vel.

Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020

„Az új Cupra Leon Competiciónhoz lemodelleztük a kormánykerék központi elemét, a motorháztető előtti hűtőrácsot, valamint a fék- és vízhűtő nyílásokat” – árulta el Xavi Serra, a Cupra Racing fejlesztési igazgatója. A HP Jet Fusion 5200 3D nyomtatóval készített alkatrészektől azt várták, hogy hatékonyabbá és gyorsabbá tehetik a gyártást.

„A legfőbb cél, hogy sok alkatrészünk legyen rövid idő alatt. Gyorsan tudjuk formatervek széles körét tesztelni, és mivel manapság már párhuzamosan zajlanak a járműfejlesztések, a technológia lehetővé teszi a számunkra, hogy gyorsan reagáljunk a tervezési folyamat során felmerülő változásokra – magyarázta Serra.

A HP termékmenedzsere, Virginia Palacios szerint a Cuprával kialakított együttműködés rámutat, hogyan változtatja meg a tervezés és gyártás folyamatát a 3D nyomtatás és a digitális gyártás. Ezt illusztrálja a visszapillantó tükör esete is, mivel ennek az alkatrésznek a szabályok szerint pontosan úgy kell kinéznie, mint a szériaautón, de a Cupra mérnökei itt is találtak fejlesztési lehetőséget.

Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020
Cupra TCR 2020

„Egy plusz funkciót is akartunk adni [a tükörnek], hogy hűtsük a pilótát. Hogy ezt a hatást elérjük, terveznünk kellett egy légbeömlőt a legnagyobb nyomású felületre – mondta Serra. – Az ilyen anyagokat szélcsatornában igazoljuk vissza, pontosan úgy, ahogy az összes többi alkatrészt is. Minél több elemet ki tudunk próbálni, annál jobb, így sokkal gyorsabban haladhatunk.”

Az elméleti vizsgálatok után az autó a portugáliai Portimaóban lépett pályára, a Cupra mérnöke szerint „kiváló” eredményekkel. „Némelyik meg is lepett minket, mert az anyagok határait feszegettük” – tette hozzá, a techológia kapcsán pedig úgy vélte, „számtalan” területen hasznosítani fogják a jövőben is, hogy „a legbonyolultabb ötletek is valósággá váljanak.”