Dráma a harmadik futamon, így lett WTCR-bajnok Michelisz Norbert

WTCR, Michelisz Norbert, BRC Hyundai, Malajzia
MICHELISZ Norbert, (HUN), BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, celebrating victory on the podium during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Malaysia, at Sepang from december 13 to 15 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Michelisz Norbert az ötödik helyen zárta a WTCR-sorozat utolsó, malajziai versenyhétvégéjének harmadik futamát, amivel megnyerte a sorozat összetett pontversenyét, miután egyetlen még esélyes kihívója, a rajt után az élen autózó argentin Esteban Guerrieri nem tudott végül pontot szerezni. Michelisz Norbert ezzel a magyar autósport történetének első olyan versenyzője, aki a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) égisze alatt rendezett sorozatban tudott bajnoki címet nyerni.

Az élről indulva magabiztosan megnyert első, és a szakadó esővel, balesetekkel, biztonsági autóval tarkított kaotikus második sepangi futam után Michelisz Norbert még mindig az összetett verseny éllovasaként várhatta az év utolsó versenyét. Közvetlen üldözője, és egyetlen kihívója, a második felvonást megnyerő argentin Esteban Guerrieri tízpontos hátrányból próbálta "levadászni" a magyar versenyzőt.

A harmadik futamon újra Micheliszé volt a pole pozíció, most viszont közvetlenül mellőle rajtolt Guerrieri, mögöttük pedig az a Mikel Azcona türelmetlenkedett, aki nagyon jól ment a második futamon. Michelisz "segítői", azaz két hyundaios márkatársa, Gabirele Tarquini és Augusto Farfus következett a spanyol után, az ő feladatuk volt, hogy hátulról védjék a magyar pilóta állásait.

Az utolsó futamra újra elállt az eső, ami egyértelműen Michelisz Norbert terveinek kedvezett. Tassi Attila a 12. helyről indult. A mezőny minden tagja 2+2 gumival indult: azaz elől száraz (slick), hátul pedig vizes gumik voltak feltéve.

A rajt előtt Michelisz arra panaszkodott, hogy a váltás után a Hyundai nem reagál a gázadásra, ami az Duna World studiójában ülő túraautó-versenyző, Nagy Dániel szerint akár komolyabb technikai hibára is utalhat. Reméltük, hogy nincs igaza a fiatal pilótának, de Michelisz és a csapatfőnök rádiózása nem volt valami biztató a felvezető kör alatt...

A rajttól megint Guerrieri jött el jobban, de nem csak ő, hanem Azcona is megelőzte Micheliszt, ami azt jelentette, hogy összetettben egy pont volt ekkor a magyar versenyző előnye riválisával szemben. A második körben a svéd

Johan Kristoffersson megelőzte Micheliszt, ami már Guerrieri bajnoki címét jelentette

(a győzelemért 25, a második helyért 20, a harmadikért 16, a negydikért 13 pont jár) ráadásul Farfus is kiesett. Az élen azonban Guerrierinek sem volt könnyű az élete, mert Azcona nagyon szorongatta, egyszer-kétszer be is nézett az argentin mellé a spanyol. A második körben Farfus balesete miatt bejött a biztonsági autó.

Két körrel később kiállt, Michelisz pedig valósággal nekiesett Kristfferssonnak, miközben Azcona átmenetileg megelőzte Guerriert, aki lecsúszott a pályáról, de hihetetlen lélekjelenléttel megfogta az autót.

Esteban Guerrieri a szezon utolsó méteréig harcolt Michelisz Norberttel az összetett elsőségért Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

De, amíg ők négyen egymást nyírták, addig megérkezett mögéjük a Ceccon, Tarquini, Vervisch trió, közben viszont Kristoffersson is megelőzte Guerrierit, akit ekkor már Michelisz kezdett el szorongatni. Sőt a hetedik köben meg is előzte az argentint, akinek a Hondája megadta magát, a műszerfalon folyamatosan villogott a hibaüzenet.

"A rohadt hűtő, elszállt a rohadt hűtőm, nem hiszen el, hogy ilyen van" – mondta érthetően dühösen az argentin a rádióban sűrűn használva az ismert négybetűs angol szót. Amire a boxból azt kapta vissza, hogy nyomja a gázt, ameddig bírja, és bíznak a csodában.

Mindez a hetedik körben történt, ahol Michelisz volt harmadik is, és miután Guerrieri visszaesett a 10. helyre, könnyűszerrel engedhette el Kevin Ceccont, mert már rajta volt az egyik keze a világkupa-trófeán.

Ezért a 120 cm magas trófeáért ment az öldöklő küzdelem:

Újabb két körre bejött a biztonsági autó, Guerrieri pedig kigurult a boxba, de nem állt be a garázsba, visszatért a pályára annak ellenére is, hogy a biztonsági autó távozása után az utolsó, 23. helyről eredt a többiek után, miközben Michelisz nyugodt tempóban autózott az ötödik helyen távol tartva magát mindenféle balhétól.

Az utolsó körök már nem Micheliszről szóltak, ott Ceccon és Azcona gyepálta egymást a második helyért, az utolsó pillanatok viszont igen: a magyar pilóta az ötödiik helyen célba érve megnyerte a WTCR-sorozat összetett bajnoki címét!

"Hihetetlen, nem is tudom, hogy mit mondjak. Elképesztő nap volt, de a vége jól sikerült. Hálás vagyok a családomnak, a csapatomnak, akik rengeteget segítettek. Mindenkinek köszönöm, aki mellettem állt az elmúlt tíz évben. A verseny alatt szinte fel sem fogtam, hogy mi is történik a pályán, csak tettem a dolgomat" – mondta legelső nyilatkozatában a friss bajnok.

A 2019-es WTCR-idény összetett versenyének végeredménye: 1. MICHELISZ NORBERT 370 pont, 2. Esteban Guerrieri (argentin) 349 pont, 3. Yvan Muller (francia) 326 pont, 4. Thed Björk (svéd) 295 pont... 24. Tassi Attila 56 pont