Újabb futamot nyert a Lynk & Co, de Michelisz maradt a WTCR éllovasa

FIA WTCR, Michelisz Norbert, Hyundai, Makaó
05 MICHELISZ Norbert, (HUN), BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, action05 MICHELISZ Norbert, (HUN), BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, action during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Macau, Circuito da Guia, from november 14 to 17 - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
Muller, Guerrieri és Michelisz is a rajtpozíciójának megfelelő helyen ért célba a WTCR harmadik makaói futamán, ezzel tovább csökkent a különbség a világkupa-győzelemre hajtó trió tagjai között, de a Hyundai magyar pilótája éllovasként utazhat a malajziai szezonzáróra.

Újabb nehéz futam várt Michelisz Norbertre a túraautó-világkupa (WTCR) makaói fordulójának utolsó felvonása alkalmával, mivel a Hyundai magyar pilótája a hétvégi második versenyhez hasonlóan csak a 12. helyről indulhatott, miközben mindkét riválisa kedvezőbb rajtpozíciókból várhatta a rajtot.

A pontverseny 2. helyezettje, Esteban Guerrieri a 10. kockából kezdett, míg az összetett 3. helyére felzárkózó Yvan Muller a 6. rajtkockából újabb lehetőséget kapott, hogy tovább csökkentse a hátrányát Michelisz és Guerrieri mögött.

Priaulx a rajtnál átvette a vezetést, és nyert is Forrás: Clement Marin / DPPI/Clement Marin

A pole pozícióból a korábbi kilencszeres győztes, Rob Huff indulhatott a VW-nel, de a pénteki sikerének nem sokáig örülhetett, mivel a Lynk & Co színeiben versenyző Andy Priaulx lerajtolta őt, és átvette a vezetést.

Muller visszaesett a 7. helyre, Guerrieri a 11. pozícióba, Michelisz pedig a 13. helyre,

de a 2. körben Gabriele Tarquini feladta a versenyt, így az argentin és a magyar versenyző is visszaszerezte a rajtpozícióját. Tassi Attila közben a viszontagságos hétvégén először került a pontszerzés közelébe, féltávhoz közelítve a 16. helyen haladt, de a legjobb 15 közé végül nem tudott beférni.

Michelisz közel volt Coronelhez és Guerrierihez, de hiba kellett volna az előzéshez, ami nem történt meg Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Priaulx képtelen volt lerázni Huffot, de a két brit nem esett egymás torkának, ez viszont lehetővé tette Jean-Karl Vernay számára, hogy megérkezzen Huff szélárnyékába, és Johan Kristoffersson sem volt messze tőlük a 4. helyen. Az 5. helyezett Thed Björk meglógott a 6. helyen védekező Nicky Catsburgtől, aki magabiztosan feltartotta Mullert.

A középmezőnyben Guerrieri és Michelisz sem tudott előrébb kerülni, beragadtak a 10-12. pozícióban.

Az állás az utolsó körig nem változott, ekkor Björk maga elé engedte Catsburgöt és Mullert, a francia pilóta visszaszerezte a 6. helyét. Priaulx-t és Catsburgöt viszont nem állították félre, így a Lynk & Co brit versenyzője megnyerte a versenyt, ezzel a kínai gyártó mindhárom makaói futamgyőzelmet besöpörte. Huff ezúttal a 2. lett, Vernay ért még oda dobogós helyre Audival.

Tassi a pontszerzés közelében volt, de végül csak a 16. lett Forrás: Clement Marin / DPPI/Clement Marin

A leintés után Priaulx elmondta, aggódott, hogy csapatutasítás miatt le kell mondania a győzelemről, de méltatta a Cyan Performance csapatfőnökét, Christian Dahlt, aki tiszteletben tartotta a versenyzés szellemét. A korábbi négyszeres túraautó-világbajnok először nyert futamot a WTCR-ben, sikerét a 16. születésnapját ünneplő lányának ajánlotta.

„Rob egész végig mögöttem volt, és ő elég különleges srác itt, úgyhogy keményen kellett dolgoznom az egész futamon – mondta Priaulx. – Pokolian kellett nyomnom, mert Rob és [Vernay] szorosan mögöttem voltak, úgyhogy nem gondoltam semmi másra” – tette hozzá a brit pilóta, akinek lánya mellett egy Buddha figura is szerencsét hozott, ami már 2005-ben is vele volt, amikor világbajnok lett.

Szoros szezonzáró jön

A pontverseny a harmadik futam alapján még szorosabb lett, Michelisz 316 ponttal várhatja a szezonzáró hétvégét Malajziában, Guerrieri 9 pontra csökkentette a hátrányát, Muller pedig 11-re jött fel, hármuk közül lényegében bármelyikük megnyerheti az idei világkupát. Az utolsó fordulót 2019. december 13-15. között rendezik a malajziai egykori F1-es pályán.

– összegzett Michelisz. – Amikor az ember mindkét futamot a mezőny sűrűjéből kezdi, könnyen megsérülhet az autója, és akkor a második versenyen pont nélkül marad. Nagyon szoros a küzdelem a bajnokságban, és minden egyes pontra szükségem van. Összességében elégedett vagyok a teljesítményemmel, és azzal, hogy Malajzia előtt vezetem az összetettet."