Hibátlan teljesítménnyel Michelisz győzött, és újra vezeti a WTCR-t

WTCR, Michelisz Norbert, BRC Hyundai, Szuzuka
MICHELISZ Norbert, (HUN), BRC Hyundai N Squadra Corse, Hyundai i30 N TCR, portrait podium ambiance during the 2019 FIA WTCR World Touring Car cup of Japan, at Suzuka from october 25 to 27 - Photo Frederic Le Floc'h / DPPI
Vágólapra másolva!
A Hyundai magyar pilótája a pole pozícióból rajt-cél győzelmet ünnepelhet Szuzukában, és a harmadik japán futam előtt visszaszerezte a vezetést a túraautó-világkupa egyéni értékelésében. Tassi Attilának nem sikerült a pontszerzés.

A fordított rajtrácsos szabálynak köszönhetően a WTCR második szuzukai futamán a gyenge időmérős eredmények ellenére is jó lehetőség nyílt Michelisz Norbert számára, hogy ledolgozza az első első versenyen összeszedett hátrányát a pontversenyt vezető Esteban Guerrierivel szemben.

A Hyundai magyar pilótája a második időmérőn elért 10. helyének köszönhetően a hazai idő szerint vasárnap hajnalban rendezett második futamot a pole pozícióból kezdhette, és mivel a szuzukai pálya rövidebb konfigurációján igen nehéz előzni, egy jól sikerült rajttal a győzelemre is bejelentkezhetett.

Michelisz a lámpák kialvása után kétséget sem hagyott afelől, hogy meg akarja nyerni a futamot, agresszíven jobbra húzódott egészen a bokszkijárathoz, hogy a 2. helyről kezdő, a világkupa szempontjából tét nélkül versenyző Rob Huff meg se próbálhasson beszúrni mellé az 1-es kanyarban. A magyar pilóta csapattársa, Gabriele Tarquini megtartotta a 3. helyet.

Michelisz kiszorította Huffot a pályáról Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Hazai szempontból kedvező fejlemény volt, hogy Guerrieri visszaesett a 9. helyre, így a ponttáblázat szempontjából nyílni kezdett az olló, már ekkor látszott, hogy Michelisz számára kedvezően alakul a szuzukai második futam. Intő jel volt azonban, hogy Micheliszt a sportfelügyelők figyelmeztették a rajtnál tanúsított durva védekezése miatt.

Michelisz a rádióforgalom alapján nem értette, hogy mivel irányította magára a figyelmet, de a figyelmeztetés később nem játszott szerepet, mivel Huff nem tudta érdemben támadni őt.

Az élen nem sok mozgás történt, féltávnál Michelisz magabiztosan vezetett Huff, Tarquini, Kevin Ceccon, Thed Björk, Tiago Monteiro, Johan Kristoffersson, Mikel Azcona, Guerrieri és Néstor Girolami előtt. A 13. körben Niels Langeveld kicsúszott az Audival, ezzel visszaesett az utolsó helyre, de a biztonsági autóra szerencsére nem volt szükség.

Guerrieri javított a rajthelyén, de így is hátrányba került Micheliszhez képest Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

Féltáv után Michelisz és a 3. helyezett Tarquini is nyomás alá került, Huff 3-5 tizedre megközelítette a Hyundait, Ceccon pedig koccant is a rutinosan helyezkedő olasz veteránnal. A támadók egyik párharcban sem találtak réseket a pajzsokon, sőt, a magyar versenyzőnek még igazán védekeznie sem kellett, mert Huff 0,3 másodperces távolságból sem tudott komoly támadást indítani.

Noha a brit versenyző végig szorosan Michelisz mögött haladt, hiába várt hibára, így a Hyundai pilótája haladt át elsőként a célvonalon, ezzel 6 pontos előnyt szerezve visszatért az egyéni értékelés élére.

Az utolsó előtti körben Ceccon kívülről még megpróbálta legyűrni Tarquinit, de a tavalyi világkupa-győztes kissé meglökte, így a 3. helyen maradt egészen a leintésig, honfitársát megelőzve. A Lynk & Co legjobbja ezúttal Björk lett az 5. helyen, aki ezzel az összetett 4. helyén megközelítette a 14. helyen szintén pontot szerző Yvan Mullert, a francia pilóta viszont 37 pontos hátrányba került Michelisz mögött.

Michelisz az idén negyedszer győzött Forrás: Frederic Le Floc'h / DPPI/Frederic Le Floc'h

„Nagyon nehéz verseny volt – ismerte el az idei negyedik győzelmét ünneplő sportoló. – Az elején próbáltam némi előnyt szerezni, ez sikerült is, láttam, ahogy Rob tizedről tizedre kezd lemaradni, de a futam egészét elnézve nagyon okos hozzáállással versenyzett. Vigyázott az abroncsaira, és képes volt erősen visszavágni a futam vége felé. Nekem 24 időmérős körre volt szükségem, a határon autóztam, két-három alkalommal meg is csúsztam, de a világkupa-győzelemre hajtunk, padlógázzal kell mennem. Nagyon örülök az eredménynek egyéni és csapat szempontból is, a nehéz időmérők után fontos megnyerni a versenyt és sok pontot szerezni.”

Tassinak a második futam sem jött össze

A világkupa mezőnyének másik magyar indulója, Tassi Attila ismét viszontagságos versenyt teljesített. Andy Priaulx rajtbüntetésének köszönhetően a 10. helyről indulhatott a Hondával, de már a rajtnál visszaesett a 13. helyre, majd a 7. körben kicsúszott az utolsó kanyarban, és visszaesett a 21. helyre. Később nagyot csatázott Tom Coronellel, de ebből sem jött ki jól, végül a 24. helyen intették le.