Ami a magyar versenyző szempontjából jó hír, hogy a bajnokságban előtte álló Esteban Guerreri csak a kilencedik lett az All-Inkle.com Münnich Motorsport Hondájával. A BRC Hyundai N Squadra Corse összetettben második helyen álló magyarja így jó esélyekkel faraghat hátrányából az első ningbói futamon, hiába csak negyedik helyre volt elég 1:51.015-ös körideje. A bajnokságban mögötte harmadik és negyedik Thed Björk, valamint Néstor Girolami ugyanis csak a 13., valamint a 18. helyről indulhat.
Veszélyes lehet ugyanakkor Mikel Azcona, a szárnyaló fiatal spanyol ugyanis a harmadik rajthelyről várja a versenyt a PWR Racing Cuprájával, összetettben pedig az ötödik helyen áll. Az időmérőn a Mulsanne Srl hazai kedvence, kínai Ma Csingua lett a második az Alfával.
A váratlanul újabb kedvezményt kapó Link and Cókkal nem nagyon lehetett felvenni a versenyt. A kínai márka autói az Audival, a Cuprával és a Volkswagennel együtt az utolsó pillanatban, pénteken kiadott új BoP (teljesítmény-kiegyenlítő rendszer) alapján kedvezőbb turbónyomással versenyezhet, amit nem hagyhattak szó nélkül a sem a Hondánál, sem a Hyundainál.
Michelisz a történtek után azt mondta, magabiztosan indult ugyan neki a hétvégének, de a döntéssel ez megváltozott.
"Papíron ez erős hétvége kellene, hogy legyen nekünk, de a BoP mostani változtatásával sok más autó kapott nagymértékű támogatást, ami kifejezetten rossz hír nekünk, mert a vártnál is keményebb küzdelemre kell készülnünk.
A kedvezményezett márkák, az Audi, a Volkswagen és a Lynk and Co nagy előnybe került a teljesítmény szempontjából, ami körönként három-négy tizeddel jobb időt jelenthet nekik.
Vagyis tizenhat olyan autó lesz a pályán, amelyik a miénknél kedvezőbb helyzetből indulhat, ez pedig szinte lehetetlen feladat elé állít minket" - nyilatkozta Michelisz Norbert.
A mezőny másik magyarja, Tassi Attila csak a 24. lett.
A WTCR első ningbói versenye magyar idő szerint szombaton délelőtt 9 óra 25 perckor rajtol.