Michelisz Norbert csak a hatodik lett, habár a szabadedzés elején sokáig és többször is az élen állt a BRC Hyundai N Squadra Corse Hyundai i30 N TCR-ével, végül azonban 829 ezredes hátránnyal fejezte be az FP1-et.
A mezőny másik magyarja, Tassi Attila 17. lett a KCMG Hondájával. A fiatal magyar pilóta életében először versenyez a szűk és trükkös utcai pályán.
A speciális, csak a WTCR-re érvényes súlykompenzációs rendszer, valamint a teljes TCR-szériára vonatkozó teljesítmény-kiegyenlítő rendszer aktuális szabályozása miatt hatalmas a súlykülönbség a mezőny legnehezeb és legkönnyebb autói között. Micheliszék Hyundaiai 1345 kg-mal futnak ezen a hétvégén, miközben a legkönnyebb Alfa Romeók 110 kg-mal kevesebbet, 1235 kg-nyi össztömeget visznek.
A jubileumi, ötvenedik Vila Real-i versenyhétvégére minden eddiginél több nézőt várnak a portugáliai városba.