Ugyanolyan forró nyári hétvége várt a WTCR mezőnyére azon a hétvégén is, mint idén. Az élről induló két VW Golf már a rajttól kezdve kakaskodott egymással, és nemcsak kívülről, de belülről is sejthető volt, hogy nem lesz jó vége a küzdelemnek.
„Két-három másodperccel a kontakt előtt már sejtettem, hogy ebből baj lesz. Le is maradtam, mert láttam, hogy egyik sem enged, és hogy nagyon közel vannak egymáshoz. Az utolsó olyan összeérés előtt, amikor kimozdították egymást, szándékosan lassítottam, de kettejük ütközése pillanatában a mögöttem jövő Thed Björk olyan erősen jött nekem, hogy rájuk tolt, és pont ennek az ütközésnek az eredménye lett, hogy nem tudtam elkerülni a falról visszapattanó Volkswageneket” – idézte fel az egy évvel ezelőtti eseményeket Michelisz Norbert, aki minden apró momentumra, még arra is emlékszik, hogy a rajtja kifejezetten jól sikerült.
A baleset utáni pillanatokban a közvetítésen azt láthattuk, hogy Michelisz az egyetlen, aki vissza tudott jönni a pitbe, miközben hiányzott a bal első ajtaja. A bent ülő versenyző azonban ebből semmit sem érzékelt, sőt, végig abban a hitben volt, hogy az újraindításkor simán elindulhat a pole pozícióból.
„20-30 másodperccel a baleset után kérdezte a csapat a rádióban, hogy mi újság. Mondtam, hogy minden rendben, az autó működik, a hőmérsékletek rendben vannak, nincs semmi vibráció. Ekkor megkérdezték,
Norbi, biztos vagy benne, mert hiányzik a bal első ajtód.
Belülről viszont megvolt a borítás, csak azt láttam, hogy az üveg nincs meg, de az nem olyan nagy baj. Megkérdezték újra, Norbi, biztos vagy benne, hogy minden oké. Ragaszkodtam hozzá, hogy persze, rendben vagyok, visszaállok mindjárt, átnézitek az autót, és indulhatok az első helyről az újraindításkor. Csak akkor fogtam fel, mekkora a kár, amikor visszaértem a rajtrácsra, és kiszálltam.
Láttam, hogy nincs ajtóm, és hogy a bukókeret teljesen be van nyomódva.”
A Hyundai i30 N TCR bukókerete olyan súlyosan megsérült, hogy biztonsági okokból nem engedték Micheliszt rajthoz állni. Az autót egész éjjel javították, másnapra készültek el vele. A BRC magyar versenyzője sérülten ült autóba, mert a balesetben erős ütés érte a jobb kezét, a főfutamon harmadik helyen ért célba. Azt mondja, a történtek ellenére semmilyen rossz érzés nincs benne.
„A tavalyi szezon egyik legbosszantóbb hétvégéje volt itt Vila Realban, mert tudtam, hogy a baleset után az első helyről indulhattam volna, ami városi pályán azért elég komoly dobogóesély. De
semmilyen rossz érzés nincs bennem a történtek miatt,
sokat segíthetett ebben, hogy a baleset után volt még egy teljes napunk, vasárnap egy időmérő és két futam valamennyire nyilván hozzájárult, hogy idén tiszta lappal induljon itt mindenki.”
A túraautó-világkupa portugáliai hétvégéjének menetrendje magyar idő szerint:
Péntek
18.00 – első szabadedzés
Szombat
10.00 – második szabadedzés
12.00 – időmérő
16.15 – első futam
Vasárnap
11.00 – Q1, Q2, Q3
16.30 – második futam
18.00 – harmadik futam