Vágólapra másolva!
Tilos lesz a telefon és a GPS az autókban, minden háromszáz kilométernél hosszabb mért szakaszon kötelezően beiktatnak 15 perc pihenőt, és előkészített, színes itinert kap minden résztvevő, ráadásul az útvonal teljesen ismeretlen terepen, Szaúd-Arábián át vezet majd. Vagyis a helyi versenyzőkön kívül senki sem ismeri az ottani körülményeket - ezek a 2020-as Dakar-rali legfontosabb újításai, melyekről most tájékoztatták a résztvevőket, köztük a pályafutása legjobb eredményét beállítva a 20. helyen végző Szalay Balázs, Bunkoczi László kettőst is. 

Szintén újdonság, hogy üzemanyag-támogatást is bevezetnek, elengedik a szervizjárművek extra kompköltségeit, és támogatják a dél-amerikai versenyzők járműveinek szállítását. Huszonöt százalékos kedvezményt kapnak az újonc női csapatok, és a friss dakarosok egyébként is olcsóbban nevezhetnek. Minden nap végi táborban felépítenek egy dobogót, hogy megünnepeljék a sivatagi show hőseit.
Az idei szisztémát továbbfejlesztve a versenyből kieső pilóták (kivéve azokat, akik egészségügyi ok miatt álltak ki) kapnak egy úgynevezett Joker-lehetőséget, és ha rendbe hozták a járművüket visszaállhatnak a versenybe. Attól kezdve viszont más mezőnyben értékelik őket.

Szalayékra teljesen új kihívások várnak jövőre Forrás: Opel Dakar Team

– mondta Szalay Balázs, aki tizennégyszer állt rajthoz a Dakaron és kilencszer célba is ért.

"Tetszenek az ötleteik, kivéve Joker-lehetőséget, mert számomra a régi Dakar volt az igazi, amelyen ha reggel nem voltál ott a rajtnál, kiestél. Ez mindenkit arra ösztönzött, hogy foggal-körömmel küzdjön. Tudom, persze, hogy a jokerezőket külön értékelik, de mégis, a Dakaron szerintem csak az érjen célba, aki végigküzdi a távot" - így látja a magyar versenyző.