Az 1994-es születésű Nagy Norbert autóversenyzés iránti alázata követendő példa lehet sokak számára. Elhivatottságáról sokat elmond, hogy legyen szó bármilyen versenyről, soha nem hajlandó szállodába menni, hanem inkább a pályán, a csapat kamionjában, matracon alszik. Mert akkor nyugodt, ha közel van a versenyautójához. Fél éve versenyez a túraautózás csúcsának számító WTCR-ben, és a szezon első felét lezáró szlovákiai fordulón előbb megszerezte a fordított rajtrácsos pole-t, majd második lett Gabriele Tarquini mögött és Yvan Muller előtt. A naplementében úszó eredményhirdetés másnapján beszélgettünk vele a Zengő Motorsport kamionjában.
„Nem volt túl nagy ünneplés, kicsit söröztünk, de tényleg csak mértékkel, nem akartam a vasárnapi versenyen másnapos lenni. Szokatlan volt a helyzet, nem vagyok egy magamat ünnepeltető típus, kicsit
zavarban vagyok, amikor a középpontban kerülök”
– foglalta össze első WTCR-dobogójával kapcsolatos érzéseit az Origónak.
Végigjárta a lépcsőfokokat
Nagy Norbert 2013-ban a Zengő Junior Teamnél versenyezett az ETCC-ben, 2016-tól pedig a Zengő Motorsportot képviselte szintén a túraautó Európa-bajnokságon, ahol két éve harmadik, tavaly második lett. Végigjárta a lépcsőfokokat, gokarttal kezdte, több szériában is kipróbálta magát, a 2012-es SEAT León Kupa magyar bajnoka lett.Az első helyről várhatta ugyan a startot, de a rutinos, és kiválóan rajtoló Gabriele Tarquini – Michelisz csapattársa – a piros lámpák kialvása utána hamar megelőzte. Nagy Norbert azonban tudta tartani a pozícióját, nem esett kétségbe attól, hogy a négyszeres világbajnok Yvan Muller üldözi. A verseny közben azért szívesen siettette volna az időt.
„Folyamatosan a körszámlálót figyeltem, néztem át a célegyenesbe, hogy fogják-e már a kockás zászlót, vártam nagyon, hogy leintsék.
A dobogón állni annyira új szituáció volt, hogy nem tudtam magam átadni az érzelmeknek, csak azon járt az agyam, hogy milyen jókor jött ez az eredmény. Muller és Tarquini is gratulált, a lehető legjobb így lezárni a szezon első felét, van lehetőség támogatók után menni.
A mérnököm jobban izgult, mint én, jó visszaigazolás volt ez a második hely neki arról, hogy jól végzi a munkáját.
Nem csak az én érdemem ez az eredmény, ez csapatsport, együtt csináltuk meg.”
Nagy Norbert a Zengő Motorsport versenyzője, azé a csapaté, amelyiknél Michelisz Norbert is megkezdte nemzetközi túraautós karrierjét. Nagy még kiskamasz is alig volt, mikor Michelisz pályája megindult felfelé, és habár a tavalyi világbajnoki ezüstérmes egykori istállójánál versenyez, mégsem tartja magát a trónkövetelőjének. „Sosem gondolnám, hogy az utódja vagyok,
nem hiszem, hogy a közeljövőben megismételhető, amit ő csinált, de kétségtelen, hogy az egyik legnagyobb példakép.
Közben viszont nagyon sok jó pilóta van Magyarországon, nehéz igazán kitűnni” – így látja Nagy.
Elárulta azt is, hogy az eredménytelen első félévben időnként elvesztette a motivációját, de egy pillanatig sem jutott eszébe, hogy abbahagyja.
Túl sok munka van benne ahhoz, hogy feladja az ember.
Volt két jó évem az ETCC-ben (az azóta megszűnt túraautó-Európa-bajnokságban – a szerk.),
ha ezek után itt egy rossz félév után feladtam volna, az csak hiszti lenne.
Könnyen elül egy-egy ilyen siker, ezért az a cél, hogy tartósan hozzuk az eredményeket.”
A friss gazdasági diplomás Nagy Norbertnek határozott elképzelése van a jövőjéről is, miközben igyekszik kiélvezi jelene minden pillanatát.
Teljesen átlagos 23 évesek életét élem. Bütykölöm az autómat, a barátaimmal vagyok, edzek, időnként szórakozni járok”
– árulja el őszinte csibészséggel a tekintetében. „Az a célom, hogy a versenyzés életforma maradhasson, hogy meg tudjak élni belőle egy normális életszínvonalon, miközben azt csinálom, amit szeretek, és a magam ura vagyok.”
A túraautó-világkupa a nyári szünet után szeptember utolsó hétvégéjén Kínában folytatódik.