Vágólapra másolva!
Az Audiknak, a Volkswageneknek és a Hondáknak kedvezett a túraautó-világkupa zandvoorti hétvégéjére érvényes teljesítmény-kiegyenlítő rendszer. A Hyundaiokat jelentős pluszsúllyal, 100 mm-es hasmagassággal és 2,5 százalékos motorerő-csökkentéssel sújtó szabályozás minden esélyt elvett a koreai márkától Hollandiában.

A WTCR-ben szereplő négy i30-as közül egy sem ment tovább a kvalifikáció második részébe.

Legjobb hyundaiosnak Yvan Muller mondhatja magát, 18. lett az időmérőn, mögötte végzett Yvan Muller Racinges csapattársa, Thed Björk, valamint a BRC-s Michelisz Norbert.

Gabriele Tarquini (balra) és Michelisz Norbert pont ennyit lát majd a mezőnyből Forrás: Origo

Gabriele Tarquini a 22. helyre hozta be a másik BRC-s Hyundait.

Michelisz 20. helyéhez hozzájön még egy tíz rajthelyes büntetés,

amit a vasárnapi, Mullerrel való ütközéséért kapott, így a legutolsó rajtkockába állhat majd fel a 12.15-kor kezdődő futamon. A hátrasorolás a délutáni főfutamra már nem érvényes, azon a 20. helyről indulhat a magyar a versenyző.

Az Origónak a helyszínen azt mondta, nem emlékszik rá, hogy rajtolt volna valaha ilyen kedvezőtlen pozícióból.

Ezért kapott tíz rajthelyes büntetést Michelisz Forrás: Jean Michel Le Meur / DPPI/Jean Michel Le Meur

A fordított rajtrácsos versenyen James Thompson foglalja majd el a pole-t az ALL-INKL.COM Münnich Motorsport Hondájával, a főfutamon a Leopard Lukoil Team versenyzőjéé, Jean-Karl Vernay-é és egy Audié a legelőkelőbb rajthely.

A BoP-nak köszönhetően szárnyalnak a Volkswagen-csoport autói, az első tízben három Audit, két Volkswagen Golfot és egy Cuprát találunk, melléjük két Honda és egy Peugeot fért be. A Zengő Motorsport Cupráival Nagy Norbert a 23., Szabó Zsolt a 26. helyet autózta az időmérőn.

A fordított rajtrácsos verseny 12.15-kor, a főfutam 16.35-kor kezdődik, az Origón mindkettőt percről percre közvetítjük.