Vágólapra másolva!
Péntektől vasárnapig Szombathelyen rendezik a rali országos bajnokság harmadik futamát, egyben első murvás versenyét, amely a szervezők állítása szerint bővelkedik majd érdekességekben, sőt kuriózumokban is.

12 év szünet után ezen a versenyen tér vissza a kétszeres magyar bajnok Kiss Ferenc, aki egy Ford Fiesta R5-tel indul, a navigátora pedig Patkó Gergely lesz. Ismét rajtoz áll az Iseum-rali címvédője, Herczig Norbert és navigátora, Igor Bacigál is a Skoda Fabia R5-jével.

Markó Tibor, a verseny főszervezője azt mondta: Magyarországon teljesen újdonságnak számít, hogy péntekre beiktattak egy előzetes kvalifikációt.

"Mivel murvás versenyről beszélünk, laza burkolatú pályákon zajlik a küzdelem, ezért meghatározó lehet, hogy a versenyzők milyen rajtpozícióból, milyen rajtsorrendben kezdik el a versenyt. Aki ugyanis nagyon az elején megy, az általában a többiek előtt takarít, míg az utánuk következők már egy megtisztított pályával találkoznak, ami murván is rövidebb fékutakat, jobb tapadást jelenthet" - fogalmazott.

A három kilométeres kvalifikáció után a legjobb eredményt elérők dönthetnek arról, hogy a murvás gyorsasági szakaszon hányadiknak kívánnak rajtolni.

A főszervező szólt arról is, hogy a két nap alatt összesen 11 gyorsasági szakaszt teljesítenek a résztvevők, az utolsó érdekessége lesz, hogy két korábbi összekötésével egy 26 kilométeres útvonalat alakítanak ki, ennek teljesítését külön pontozzák, így várhatóan végig "hajtós" marad a verseny.

Herczig Norbert elmondta: mivel ők vezették a bajnokságot, tavaly elsőként indultak, így az első körben ők is "takarítottak" a murván, ezért számukra hasznosnak tűnik a kvalifikáció, szavai szerint az idén nem szeretnének ennyire elöl menni.

Kiss Ferenc elárulta: az autójukat először múlt pénteken próbálták ki tesztkörülmények között, s kedvezőek a tapasztalataik, de egy kis időnek még el kell telnie addig, amíg teljesen megszokják az új technikát. Hozzátette: azért fog küzdeni, hogy minél előrébb végezzen, el se indulna, ha eleve beérné a tizedik hellyel.

A hétvégi M6 Log Iseum-rali a Heavy Tools kupáért zajlik majd, a viadal honlapján közreadott nevezési lista szerint az első osztályban 52, a rali 2-ben pedig 29 autó indul. Az első osztályban 530 kilométer lesz az össztáv, a gyorsasági szakaszok hossza pedig 133,8 kilométert tesz ki.