Az UEFA EURO 60. évfordulója alkalmából a jövő nyári tornát Európa tizenkét országában rendezik meg – ez az egyedülálló lebonyolítási forma inspirálta a hivatalos labdát is. Az Uniforia dizájnja a hidak keresztezésének eszméjét, a határok elmosódását és a tornát körüllengő sokszínűséget ötvözi, a művészet és a futball egyedülálló keverékén keresztül. Ezek az elemek voltak a 2018-ban kezdődött tervezési procedúra kiindulópontjai.
A hivatalos meccslabda tervezésekor mindig a kultúra visszatükrözését tartjuk szem előtt: az utcák, városok szellemiségét, amelyet büszkén mutathatunk meg a stadionban"
– mondta Anika Marie Kennaugh, az Adidas terméktervezője. „Az összes kulcsfontosságú városunkban azt tapasztaltuk, hogy a változáshoz összefogásra és egységre van szükség. A világ egyik legnagyobb sporteseményeként az UEFA EURO 2020 egy óriási lehetőséget kínál, hogy büszkén mutassuk meg az egységben rejlő erőt, és megünnepeljük a sportot, mint összekötő kapcsot az emberek, az ötletek és a kreativitás között."
Az Uniforia dizájnjában vastag, fekete ecsetvonású vonalak futnak végig a labdán. Ezeket az átfogó vonalakat élénk, világos színekkel ötvözik, amelyek a torna sokszínűségét és a különböző kultúrák találkozását reprezentálják.
Ezen az egyedülálló tornán az Adidas a futballt – és a sportot – ünnepli, amely képes összehozni a világot"
– mondta Florian Alt, az Adidas marketingosztályának alelnöke. „A futball mindenkié, és független attól, hogy ki vagy, honnan jössz, vagy hogy milyen borításon játszol – a futball mindnyájunkat egyesít, amikor játsszunk. Az Uniforia pedig egy olyan szimbólum, amely mögött mindannyian egységesen felsorakozhatunk."
A 2020-as labdarúgó Európa-bajnokság június 12-én, Romában veszi kezdetét, a végső győztes kilétére pedig egy hónappal később, a londoni Wembley Stadionban rendezett döntőben derül fény.
A mérkőzéseket Európa 12 városában, Amszterdamban, Bakuban, Bilbaóban, Budapesten, Bukarestben, Dublinban, Glasgow-ban, Koppenhágában, Londonban, Münchenben és Szentpéterváron rendezik.