Kínában a Bayernt és a Realt is lepipálja a ManUnited

Manchester United
Manchester United Marcus Rashford (3L) celebrates his goal with teammates during the first half of a national friendly soccer game at StubHub Center on July 15, 2017 in Carson, California. / AFP PHOTO / RINGO CHIU
Vágólapra másolva!
Az értékbecsléssel és stratégiai tanácsadással foglalkozó Brand Finance tíz nagy kínai városban végzett piackutatást, hogy megpróbálja értelmezni a szurkolók gondolkodásmódját és a világ legnépszerűbb klubjaihoz való ragaszkodását. A tanulmáyban 16 ligát és 314 csapatot vettek alapul.

A külföldi bajnokságok közül a Premier League-et követik a legtöbben, a kínaiak 56 százaléka valamelyik angol csapatnak szurkol, utána következnek a Bundesliga együttesei (34%). A spanyolok és az olaszok lemaradása azért is érdekes, mert az elmúlt években rengeteg ázsiai befektető érkezett a klubokhoz: Spanyolországban például az Espanyolhoz, az Atlético Madridhoz vagy a Granadához, Olaszországban a két milánói csapathoz.

A Manchester United meccseit nézik a legtöbben Forrás: AFP/Ringo Chiu

A felmérés szerint a legtöbben a Manchester United meccseit nézik (42%), amelyet jócskán lemaradva követ a Bayern München és az AC Milan (33-33%).

A játékosok között Cristiano Ronaldo a legnépszerűbb, míg az edzők között Zinédine Zidane.

A ManUnited népszerűségét Sir Alex Ferguson kiemelkedő és tartós sikereinek tulajdonítják, de az igazsághoz hozzá tartozik, hogy a United az üzleti életben is otthonosan mozog, sőt, az egyetlen futballklub, amely hosszútávon tud nyereségesen működni. A United 2016-ban írt alá egy szerződést a kínai Sina Sports-cal, aminek köszönhetően

a MUTV 108 millió szurkoló számára lett elérhető.

A játékosok között Cristiano Ronaldo a legnépszerűbb Kínában Forrás: Imaginechina/Zhou junxiang - Imaginechina/Zhou Junxiang

A tanulmány kitér arra is, hogy a fiatalok körében egyre népszerűbb az online streamelés, amit a klubok arra használnák fel, hogy

a meccseiket szélesebb körökhöz eljutassák, és ezáltal növeljék a kereskedelmi bevételüket.

Emellett a közösségi médiában is növekszik a kínaiak aktivitása, a felmérés szerint 32 százalékuk követ legalább egy klubot vagy játékost. Ez a szám a fiatalabb korosztályban (18–27 év) 37 százalék.

A felmérésből az is kiderül, hogy a kínaiak kultúrája eltér a hagyományos európai megközelítéstől, ezért van az, hogy sokan négy-öt csapatnak is szurkolnak egyszerre.

Van, hogy négy-öt csapatnak szurkolnak egyszerre Forrás: DPPI/ Bagu Blanco

Andy Moore, a Brand Finance's Insights igazgatója szerint,

Moore megemlíti azt is, hogy az európai csapatoknak komoly hangsúlyt kell fektetniük a kínai kommunikációra, mert a megkérdezettek 88 százaléka szeretné anyanyelvén olvasni a csapatok honlapjait.