Sokba kerül Leclerc és Sainz hibája?
A versenytempót illetően semmit nem tudtunk meg az élcsapatokról, pontosabban az egymáshoz képesti erőviszonyokról. Erről a Ferrari pilótái tehetnek, hiszen
Leclerc és Sainz is elkövetett egy-egy apró hibát, aminek köszönhetően még csak elkezdeni sem tudták a versenyszimulációt.
Hogy ezek a bakik mennyibe kerülnek, azok legfeljebb a versenyen derülnek ki. Leclerc-nek ugyan el lehet hinni, hogy a rontása ellenére magabiztos maradt, ám nem kizárt, hogy a reprezentatív körülmények között szerzett adatok nagyon fognak hiányozni a Ferrarinak vasárnap este.
Ami a Red Bullt illeti, jobb híján a Mercedesszel lehet őket összehasonlítani, és ezt a próbát továbbra is bőven kiállják. Az első öt körből az értelmezhetőeket figyelembe véve Verstappen átlaga 6 tizeddel volt jobb Hamiltonénál, vagyis problémamentes futam esetén a dobogó alighanem garantált a holland versenyzőnek.
További jó hír lehet a Red Bullnak, hogy a gumikezelés terén is ők tűnnek a legjobbnak a csonka mezőnyből, hiszen etapja során a címvédő összességében jól láthatóan gyorsult. Mindez szintén fontos lehet, hiszen ebben a tekintetben a Ferrarinál volt az előny Bahreinben.
A Mercedes a versenyszimulációk terén is egyértelműen harmadik erőnek számít
(aligha tévedünk abban, hogy a Ferrari előttük van), viszont a középmezőny sorrendjét ilyen-olyan okok miatt nehéz megítélni. Elsősorban a Haasról és az Alfa Romeóról lehet feltételezni, hogy a valóságban jobbak, mint amit a grafikon mutat: Mick Schumacher révén az amerikai istálló eggyel keményebb keveréket használt, mint a többiek, míg a svájciak ellentétes utat jártak be, és csak a lágyakon mentek, de csak Csou Kuan-jü jutott el a versenyszimulációig, az pedig szinte biztos, hogy Valtteri Bottas ennél sokkal többre képes.
A finn versenyzőt azonban technikai gondok hátráltatták, mint ahogyan Kevin Magnussent is, így a Ferrari két ügyfélcsapata emiatt is aggódhat. Azonban közel sincsenek annyira kétségbeejtő helyzetben, mint az Aston Martin, akik még akkor sem lehetnek elégedettek, ha valós teljesítményük valamivel jobb, mint amit a grafikonokon látunk.