Sebastian Vettelnek ebben a szezonban nem először kellett szembesülnie azzal, hogy nehéz helyzetbe kerül csapattársával szemben, de míg 2014-ben Daniel Ricciardóval csak az ausztrál jó teljesítménye miatt gyűlt meg a baja, Charles Leclerc-rel több visszás sziutációt is átélt a Ferrari által alkalmazott csapatutasítások miatt. A legkritikusabb ilyen helyzet az Orosz Nagydíjon következett be, amikor Vettel az előre megbeszéltek ellenére nem volt hajlandó visszaadni a pozíciót Leclerc-nek, később pedig elismerte, hogy nem volt korrekt, amit tett.
Sokan a német pilóta és Mark Webber között a 2013-as Malajziai Nagydíjon kialakult konfliktussal állították párhuzamba Vettel viselkedését. Akkor a Red Bull egyértelműen megmondta neki, hogy nem támadhatja a versenyt vezető ausztrált, ám ő az elhíresült Multi 21 kódra (a 2-es rajtszámú autónak az 1-es előtt kell célba érnie) fittyet hányva, kemény csatában megelőzte Webbert, és megnyerte a versenyt. Vettel hat évvel később is kiáll az igazáért, valamint nem tartja egyformának a mostani és az akkori esetet.
„Az autóban ülve olykor nehéz mindent figyelemmel követni, mert nem láthatunk mindent. Úgyhogy a helyzettől függ. Nem hiszem, hogy be lehetne skatulyázni ezeket at eseteket úgy, hogy »neki igaza volt, ő meg tévedett.«" – nyilatkozta az Autosportnak a csapatutasításokról úgy általában, majd rátért a 2013-ban történtekre.
A malajziai balhé előéletéről tudni kell, hogy azt sokan Vettel bosszújának tekintik a 2012-es szezonzáró Brazil Nagydíjon történtekért, amikor Webber kétszer is agresszíven védekezett a német ellen, holott ő már nem volt versenyben a vb-címért, miközben Vettel még könnyedén elbukhatta volna azt Fernando Alonsóval szemben.
Inkább ez vezérelte akkor Vettelt, aki nem tartja összehasonlíthatónak az akkori esetet az idei, Orosz Nagydíjon történttel.
„Markkal más volt a helyzet, mivel évekig dolgoztunk együtt csapatként, án nem hiszem, hogy ez valami jól ment volna nekünk” – mondta Vettel.
Aztán eljött a nap, amikor tőlem kértek valamit, korábban viszont soha nem kaptam szívességet, ezért azt gondoltam, hogy »most miért kellene szívességet tennem?«
Úgyhogy emiatt kissé más helyzet volt, de végtére is mindenki a maga dolgával törődik. Az embernek ki kell állnia magáért és azért, amit helyesnek tart. Hogy utána igaza volt-e vagy sem, az már egy másik történet."
Ma is alapvető tulajdonságnak tartják egy valamirevaló pilótánál azt a fajta önzőséget, amivel adott esetben mindenki másénál előbbre helyezi a saját érdekeit,
Vettel szerint a modern Forma-1-ben ez a képesség azonban már kevésbé elengedhetetlen, mivel az F1 jobban csapatsport lett, mint régen volt.
„Ha összehasonlítjuk a mai kort a hetvenes, nyolcvanas és a korai kilencvenes évekkel, akkoriban a versenyző volt a főszereplő. Persze akkor is kellett köré egy csapat, manapság azonban szerintem sokkal nagyobb felelősséggel tartozunk a körülöttünk és mögöttünk dolgozókért, akik minket és a csapatot támogatják. Különösen a Ferrari esetében igaz az, hogy a csapat bárkinél fontosabb és nagyobb a versenyzőnél."